Partneři Avon Pochodu propagují zdravý životní styl

sobota, 14. června 2014, 08:22 Marketing MediaGuru

Komunikace letošního pražského Avon Pochodu zdůrazňuje osvětový charakter akce.

V sobotu 14. června se v Praze na Staroměstském náměstí uskuteční další ročník Avon Pochodu, který dojde po nábřeží až do Žlutých lázní, kde bude pokračovat odpoledním hudebním programem. Jako vstupenka na celou akci slouží speciální růžové Tričko proti rakovině prsu, které bylo letos vybráno veřejným hlasováním. Událost, které se loni zúčastnilo na 18,5 tisíc lidí, má povahu osvěty.

Televizní spoty vybízejí hlasy Mahuleny Bočanové nebo Simony Stašové ženy k preventivním vyšetřením rakoviny prsu, samotná účast v pochodu pro mnohé lidi znamená symbolické vyjádření solidarity a podpory svým blízkým. „Protože tahle nemoc byla i u nás v rodině, je to pro mě dost osobní pocit,“ sdělila v průběhu fotografování vizuálů Bočanová. Onemocnění rakovinou prsu ve svých důsledcích zasáhne i okolí ženy, zvládání jeho následků i prevence tedy znamená velkou změnu životního stylu.

„Jsme autentičtí, a díky tomu se k nám lidé připojují. Neděláme to jen pro image, a to samé požadujeme po partnerech, protože bychom rádi spolupracovali jen s těmi, kdo naší věci opravdu věří, kdo chce skutečně pomáhat ženám,“ popsala přístup k Avon Pochodu a jeho partnerům v rozhovoru pro MediaGuru.cz generální ředitelka Avonu Andreea Moldovan. 

Mezi partnery Avon Pochodu tak patří značky z různorodých segmentů trhu. Pražské studio myPilates propaguje pilates jako druh cvičení vhodný pro ženy po rakovině prsu, jelikož umožňuje cvičit s nízkým počtem opakování a malou zátěží, lze jej tak použít jako nástroj rekonvalescence. Mezi prvky zdravého životního stylu patří také pramenitá voda značky Nutrend Aqua, kterou dostanou všichni účastníci pochodu. Zarazické vinařství dokonce vyrobilo limitovanou edici  jemných růžových vín „Cuvée Naděje“. Zakoupením tohoto vína je věnováno 50 korun na boj proti rakovině prsu.

V areálu Žlutých lázní bude mít svůj stánek dokonce také automobilová značka Ford. Vystaví model Ford Fiesta, pyšnící se titulem „Světové auto roku pro ženy“ (2013). Vizuálně podpoří Avon Pochod svou výraznou růžovou barvou, prodej oficiálních triček pochodu potom podpořil v rámci své nabídky i řetězec C&A.

Propagace pochodu jako osvěta

Na podporu akce vznikla v loňském roce také oficiální píseň a videoklip, jehož mediálním partnerem je TV Óčko. Skladbu „Budu tu stát“ nazpívali David Deyl a Monika Absolonová, píseň otextoval Ondřej Ládek (Xindl X). Jejím tématem je právě důležitost podpory nejbližšího okolí při boji s nemocí.

Mediální partnerství pochodu rovněž nese prvky osvěty s tím, že její propagace je zároveň propagací mediálních partnerů za využití rozdílných mediatypů. Letošní kampaň, jež běží v outdooru, tisku, rádiu i televizi, používá metaforu odhození masky jako konec schovávání se před hrozbou rakoviny.

„Rozhodli jsme se vytvořit letošní varovnou kampaň a přizvat ke spolupráci další známé tváře, které v kampani odkládají masku. Ta představuje u každého něco jiného – příliš mnoho práce, povinnosti spojené s péčí o rodinu, pocit, že mě se rakovina netýká a další,“ řekla manažerka PR a reklamy společnosti AVON Alena Pytlíčková.

Mezi tyto tváře od letošního roku patří také herečka Markéta Hrubešová, známá mj. ze seriálu Cesty domů. Hlavním mediálním partnerem pochodu je totiž Prima Love, logo této televizní stanice je rovněž umístěno na oficiálním růžovém tričku. Markéta Hrubešová se v něm dokonce objevila i na titulní straně červnového vydání časopisu Jackie. Fotografie další z ambasadorek Avon pochodu, Ivy Pazderkové, potom tvoří hlavní námět OK! magazínu. Na sítích charitativní akce využívá facebookový účet přibližně 20 000 fanoušky a nově také Instagram. Trasu pochodu na nich pro zvýšení virálního potenciálu nastínil růžově ověnčený jezevčík.

jezevcik

Poselství pochodu mohou uživatelé Facebooku, Twitteru či Instagramu šířit také s využitím vlastních fotografií. Partner pochodu, mediální agentura Starcom Mediavest Group, umístil v obchodních i kancelářských centrech, na nádražích i v metru speciální stojany. Poselství vynikne tehdy, pokusí-li se člověk za ní schovat. Vyfotit se vedle masky a portrét šířit s hashtagem #AvonPochod má potom podle organizátorů kampaně symbolizovat to, že se ženy před problémem neschovávají. PR zastřešila společnost AVON a agentura Publicis PR.

maska

-jav-