Internetová reklama v Evropě loni vzrostla o 12 %
Internetová reklama v Evropě loni stoupla o 12 % na 27,3 miliardy eur (téměř 750 miliard korun). Pomohly tomu zejména investice do rychle se rozvíjejících forem inzerce na mobilní zařízení či do videoreklamy. Vyplývá to ze závěrečné zprávy AdEx Benchmark 2013 od IAB Europe, o které informovalo Sdružení pro internetový rozvoj.
Zpráva, která porovnává velikost trhů v členských státech IAB Europe, potvrdila každoroční rostoucí trend pozorovaný od roku 2006. Rostoucí objem investic byl zaznamenán ve všech sledovaných typech inzerce, což podle autorů studie nasvědčuje tomu, že internet zadavatele přesvědčil o svém reklamním potenciálu a využívají jej ve stále větší míře i inzerenti zvyklí na tradiční média.
Reklama cílená na mobilní zařízení rostla loni poprvé dvouciferným tempem (11,8 %). On-line videoreklama zaznamenala nárůst inzertních nákladů o 45 %, zejména od „brandových“ klientů zvyklých inzerovat v televizi, kteří ji využívají pro kampaně na budování značky.
Nejrozvinutější trhy digitální reklamy mají skandinávské země, Británie, Nizozemsko, Švýcarsko, Německo a Francie. Objem reklamních investic na obyvatele v nich přesahuje 50 eur ročně; nejvíce je to v Norsku se 140,7 eura na hlavu. Česká republika je v tomto ukazateli s 33,5 eura ročně blízko evropskému průměru 37,4 eura. Podobný je i meziroční růst – 11,9 % v Česku proti 12,9 % v průměru.
Údaje ve studii AdEx Benchmark pocházejí z lokálních průzkumů v jednotlivých účastnících se zemích a jsou harmonizována společností IHS Technology.
Vývoj velikosti on-line inzerce (miliardy eur)
Rok | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 |
On-line inzerce | 6,6 | 9,2 | 14,5 | 15,8 | 18,6 | 21,9 | 24,4 | 27,3 |
Zdroj: IAB Europe/IHS
-čtk-