Tržby Rencaru a Europlakatu loni nižší o 10 %

úterý, 22. července 2014, 07:30 Outdoor MediaGuru

Hlavní firmy skupiny JCDecaux loni snížily tržby o víc než 10 procent.

Společnostem Rencar a Europlakat klesly v loňském roce tržby o cca 10 %, ukazuje uzavřené hospodaření za loňský rok. Obě společnosti patří k obratově nejsilnějším firmám skupiny JCDecaux, podnikající ve venkovní reklamě. Europlakat i Rencar si ale podržely ziskové hospodaření, přestože ve srovnání s předcházejícím rokem jejich zisky mírně poklesly.

Trh venkovní reklamy ovlivnila v uplynulých letech společnost JOJ Media House. Slovenská firma prostřednictvím společnosti BigBoard Praha postupně získala několik klíčových firem na českém trhu venkovní reklamy. Tržby společnosti JOJ Media House loni podle výroční zprávy společnosti přesáhly 1 mld. Kč. Zisk společnosti loni dosáhl na českém  trhu 6 mil. Kč.

Výsledky hospodaření firem Rencar a Europlakat v roce 2013 (tis. Kč)

tržby 2013 2012 změna v %
Rencar Praha 215 796 240 685 -10,3
Europlakat 265 691 297 093 -10,6
hospodářský výsledek 2013 2012 změna v %
Rencar Praha 31 409 34 875 -9,9
Europlakat 15 879 17 388 -8,7

Zdroj: účetní uzávěrky 2013

-mav-