Sdružení pro druhé TV měření je v likvidaci

pátek, 15. srpna 2014, 13:12 Aktuality, TV MediaGuru

Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), které před dvěma lety založily společnosti CET 21 a mediální agentura Médea, je v likvidaci. Jde o symbolickou tečku za pokusem nastolit na českém televizním trhu druhé měření televizní sledovanosti vedle toho, které objednává Asociace televizních organizací (ATO).

SPMS bylo založeno v reakci na nesouhlas s průběhem výběrového řízení na realizátora elektronického měření sledovanosti, z něhož vzešla vítězně agentura Mediaresearch. Po změně ve vedení společnosti CET 21, držitele licence na vysílání televizních kanálů skupiny Nova, byla iniciativa SPMS, která už pro druhé měření vybrala agenturu Nielsen, zastavena.

Letos v létě došlo k majetkovému propojení společností Mediaresearch a Nielsen, kdy AC Nielsen získala 51% podíl ve výzkumné agentuře Mediaresearch.

-mav-