TOP 09 se bude bránit proti přelepování plakátů

pátek, 12. září 2014, 08:27 Aktuality, Outdoor MediaGuru

Pražská TOP 09 chystá právní kroky proti Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), který začal přelepovat její předvolební bigboardy bílým papírem. Podle svazu, za kterým stojí hlavně firma BigBoard, primátor Tomáš Hudeček umístil předvolební plakáty na velkých kostkách, takzvaných hybercubech, nelegálně. To Hudeček odmítá. Svaz vede proti magistrátu již několik týdnů kampaň, kdy napadá smlouvy Prahy s JCDecaux a nové stavební předpisy omezující reklamu. Asociace venkovní reklamy, jejímž členem je většina velkých hráčů na trhu, se od kampaně distancuje.

SPVR reklamě TOP 09 vytýká, že rozměr kostek překračuje povolené limity. Kvůli rozměru považuje za nelegální i bigboardy TOP 09, a proto je začal přelepovat. Podle Hudečka je to ale bezprecedentní a strana se bude bránit. SPVR tvrdí, že Hudeček porušil reklamními kostkami stavební předpisy, které schválilo město. Limit pro velikost billboardů se má od října snížit ze současných dvanácti na šest metrů čtverečních.

Kostky s plakáty mají plochu 46 metrů čtverečních. „Pražský primátor Tomáš Hudeček káže vodu a sám pije víno,“ napsal v tiskové zprávě prezident SPVR Richard Bílý. Podle Hudečka je argument lichý. Takzvané hybercuby s reklamou jsou totiž mobilním reklamním nosičem a stavební předpisy se vztahují na stálé nosiče. „Tyto nosiče jsou řádně povoleny. A bez bigboardů se obejdeme. Jsem přesvědčen, že pražský volič se bez toho obejde a bude volit zdravým rozumem,“ řekl.

„Volební tým TOP 09 nyní zadal svým právníkům zpracovat analýzu. Na základě jejích výsledků povede strana proti SPVR právní kroky. Na všech 40 bigboardů byly uzavřený řádné smlouvy,“ řekl Marek Pražák z volebního týmu TOP 09.

Podle Bílého postupovaly firmy sdružené v SPVR správně. „Smluvní vztah s TOP09 uzavírali jednotliví provozovatelé sdružení v rámci svazu. Postupovali v souladu s uzavřenými obchodními podmínkami, které jim umožňují přerušit kampaň, jež je proti jejich vlastním obchodním zájmům,“ uvedl. Rovněž zopakoval, že reklamní kostky jsou v ulicích neoprávněně. V Praze se v posledních týdnech také objevily desítky billboardů s nápisem „Pražane, i ty přicházíš o peníze“ a odkazem na web www.okradenapraha.cz. Ty upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu.

-čtk-