Media Bohemia a Lagardère uzavírají partnerství

středa, 08. října 2014, 12:58 Rádio MediaGuru

Oba hlavní konkurenti chtějí spojením na reklamním trhu eliminovat novou koalici Babiš-Zach.

Hlavní rádioví konkurenti, společnosti Media Bohemia a Lagardère, uzavřeli strategické partnerství na rádiovém trhu. Informaci nejdříve přinesl ve středu server RadioTV.cz, který majetkově patří do skupiny Media Bohemia. Později informaci potvrdily obě dvě společnosti ve společném tiskovém prohlášení.

„Věříme v budoucnost rádia jako média, ale v současném rychle se měnícím prostředí mediálního trhu je nutné do jeho budoucnosti investovat. Rádio potřebuje velké investice do programu, do nových technologií, do šíření signálu i marketingu. Přestože si naše společnosti byly přes 20 let hlavními konkurenty na rozhlasovém trhu, společná vize a víra v budoucnost rádia nás spojuje,“ komentuje uzavřenou dohodu Daniel Sedláček, předseda představenstva Media Bohemia.

„Spolupráce dvou největších provozovatelů privátního rádiového vysílání a s ním spojených marketingových služeb otevírá další možnosti pro zúročení našich zkušeností. Je to i uchopení výzvy pro řešení budoucnosti rádia v dnešním digitálním století. Zadavatelům a mediálním agenturám přineseme bezkonkurenčně nejprofesionálnější a nejsilnější zázemí pro jejich komunikační strategie, rádio posuneme zase o kus dál,“ říká Michel Fleischmann, prezident Lagardère Active CZ.  

Součástí dohody obou partnerů je podpora rádia v media mixu, spolupráce na rozvoji rádiových reklamních služeb, jakož i jejich efektivní propojení s dalšími mediálními službami. S tím souvisí i spolupráce na metodologickém zpřesnění měření poslechovosti rádia a rozvoji měření efektivity jeho užití v komunikačních kampaních.

Se všemi detaily vyplývajícími z tohoto partnerství budou seznámeni zadavatelé a mediální agentury formou prezentace obchodní politiky pro rok 2015 do konce října 2014, posléze bude informována i širší odborná veřejnost u příležitosti prezentace výsledků Radioprojektu za 2-3Q 2014 na začátku listopadu 2014.

Spojení obou hlavních rivalů a nejsilnějších subjektů na komerčním rádiovém trhu tak vytváří protiváhu nové koalici. Ta se rýsuje v rámci mediálních skupin Mafra a GES Media (televize Prima). Jak firmy v minulém týdnu oznámily, od příštího roku bude Radio United Services (GES Media) zastupovat na reklamním trhu Rádio Impuls (skupina Mafra).

Media Bohemia a Lagardère spojením na reklamním trhu získávají vyšší než 50% podíl. Na skupinu Radio United Services by podle aktuálních dat připadlo cca 23 %. Zbývající podíl patří stanicím Českého rozhlasu (23 %).

-mav-

Aktualizováno o potvrzení uzavření a podrobnosti dohody, dále také o citace zástupců společností Media Bohemia a  Lagardère.