Prodej Světa ženy přesunem do lifestylu neutrpěl

úterý, 16. prosince 2014, 10:48 Tisk MediaGuru

První měsíc v novém segmentu se měsíčníku Svět ženy prodejně podařil.

Měsíčník Svět ženy (vydavatelství Burda Praha) v říjnu zvládl přesun ze segmentu časopisů pro ženy mezi lifestylové tituly. Alespoň podle dat auditu nákladů ABC ČR se v říjnu prodaný náklad měsíčníku Světa ženy dostal dokonce na vyšší úroveň než v letošním září. To je s ohledem na zvýšení prodejní ceny z 15 Kč v září na 27 Kč v říjnu dobrý výsledek.

Přesun do segmentu lifestylových titulů, který Svět ženy ohlásil od říjnového vydání, byl provázen mediální kampaní. V meziročním srovnání Svět ženy zaostal za loňskými říjnovými výsledky o 15 %, kdy se ale prodával ještě za 15 Kč, tedy téměř za polovinu stávající ceny.

Prodaný náklad měsíčníku Svět ženy, X/2014 vs. IX/2014, X/2013

Pozn.: V říjnu 2014 prodejní cena 27 Kč, v září 2014 a v říjnu 2013 prodejní cena 15 Kč.
Pozn.: V říjnu 2014 prodejní cena 27 Kč, v září 2014 a v říjnu 2013 prodejní cena 15 Kč.

Zdroj: ABC ČR

Přechod do lifestylového segmentu měl zmírnit pokles prodaného nákladu Světa ženy a pomoci titulu na inzertním trhu. Výdaje inzerentů na tištěnou reklamu se ale každoročně mírně snižují. V letošním říjnu získal Svět ženy z prodeje inzertního prostoru podle hrubých údajů z monitoringu Admosphere 7 mil. Kč, což bylo o 13 % méně (-1 mil. Kč) než v loňském říjnu. Celkový inzertní objem Světa ženy je v letošním roce v hrubých údajích monitoringu o 20 % nižší než za loňské období leden-říjen.

-mav-