DP zvažuje výpověď Rencaru na plochy v MHD

sobota, 10. ledna 2015, 10:02 Aktuality, Outdoor MediaGuru

Pražský dopravní podnik (DP) jedná se společností Rencar o úpravě letité smlouvy na provozování reklamy v městské hromadné dopravě. Podle ředitele Jaroslava Ďuriše není smlouva pro dopravní podnik výhodná. V krajním případě zváží i její výpověď, řekl ČTK. "Chceme se pokusit o narovnání smluvních vztahů," řekl ředitel. Na firmu euroAWK, která měla smlouvu na světelné vitríny v metru, podal podnik žalobu.

Firma Rencar podle webu vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři.

Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle ředitele jde o zhruba 150 milionů ročně. Stejná firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B.

Firmě euroAWK, která je v oblasti reklamy konkurentem JCDecaux, už v roce 2012 vypověděl podnik smlouvu na vitríny v metru. "Spolupráce skončila v dubnu 2013, ale firma se s tím nehodlá smířit," uvedl. "Podali jsme proto žalobu na vyklizení ploch," doplnil. Kdo získá uvolněné reklamní místo, za které dosud podnik dostával 12 milionů ročně, prý zatím podnik nerozhodl. Vyloučeno ale podle všeho není, že to bude JCDecaux. "Z ekonomických důvodů je lepší, když správu reklamních ploch v metru bude zajišťovat jedna firma," řekl bez dalšího komentáře Ďuriš.

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10.000 lidí.

-čtk-