Plzeň 2015 se pojí s řadou marketingových akcí

sobota, 17. ledna 2015, 08:32 Marketing MediaGuru

Plzeň se představuje jako hlavní město kultury 2015, na marketing vyčlenila desítky milionů korun.

O víkendu 16. až 18. ledna Plzeň slavnostně začíná ve své roli Evropského hlavního města kultury pro rok 2015. Žezlo přebírá dohromady s belgickým městem Mons od loňských kulturních metropolí – švedské Umeå a lotyšské Rigy.

Sobotní zahájení s názvem Symfonie zvonů budou provázet nejen nové zvony katedrály sv. Bartoloměje, ale také čtyři průvody symbolizující plzeňské řeky, představení, v němž bude účinkovat přes 150 umělců, nebo videomapping, který se uskuteční na celé ploše náměstí Republiky. Vše se bude odehrávat pod taktovkou uměleckého šéfa Petra Formana, jednoho ze dvou principálů Divadla Bratří Formanů.

Videomapping z dílny umělecké skupiny 3dsense bude realizován na projekční ploše o rozloze 5000 m2, zahrnující fasádu katedrály sv. Bartoloměje, dva bloky historických domů po obvodu náměstí a dvě velká plátna. V rámci promítání budou představeny stěžejní momenty historie města či zdejší významné osobnosti jako Jiřího Trnku, Františka Křižíka a Ladislava Sutnara.

Videomapping z dílny 3d
Videomapping z dílny 3dsense

Plzeň se v sobotu oficiálně představí jako Evropské hlavní město kultury 2015, tedy titulem, který si vybojovala před pěti lety nad Ostravou. Pro letošní rok si naplánovala přes 600 kulturních akcí, mezi nimiž figuruje celoroční sezóna nového cirkusu, únorový festival světla, Továrna na představivost, mezinárodní festival divadla či výstava avantgardní umělecké skupiny Der Blaue Reiter. Své místo bude mít v programu také výtvarník Jiří Trnka, jehož výstava odstartuje v den zahájení – v sobotu 17. ledna.

Plzeň jako malý ráj

Organizátor, nezisková společnost Plzeň 2015, pracuje s marketingovým rozpočtem ve výši 29 milionů korun. „Je důležité říct, že celá řada marketingových aktivit probíhá ve spolupráci s městem Plzeň a dalšími partnery, což marketingové prostředky vynaložené na propagaci značky Plzně – Evropského hlavního města kultury 2015 a programu dále navyšuje,“ dodává brand a marketing manager projektu Jáchym Klimko.  

Plzeň 2015 komunikuje v outdooru, tisku, televizi, rádiu i na internetu. Samotné sobotní zahájení je od listopadu do ledna podporováno outdoorovou kampaní po celé republice, jež představuje Plzeň jako malý ráj. Textová část je přitom vyhotovena ve více než 50 variantách s ohledem na konkrétní místa republiky. Jsou využívány především plochy v rámci sítí veřejné dopravy v Plzni a Praze a billboardy ve velkých městech České republiky.

Plzen_KarlovyVary
Outdoorový vizuál umístěn v Karlových Varech

„V online komunikaci budeme, mimo aktivit na sociálních sítích, využívat speciální pozvánkovou microsite, která interaktivní a osobní formou podpoří konkrétní body programu, přímo zacílené na definovanou cílovou skupinu,“ přibližuje Jáchym Klimko. 

Dále se kampaň objevuje především ve spolupráci s mediálními partnery, mezi něž se řadí vydavatelství Vltava-Labe-Press, Český rozhlas či Česká televize. Ta na svých obrazovkách vysílá televizní spot z produkce Davida Ondříčka s plzeňským rodákem Ivanem Fraňkem.

Přípravu komunikace si zajišťuje Plzeň 2015 s vlastním desetičlenným marketingovým oddělením, které disponuje grafickými designery, specialisty na sociální sítě nebo PR specialisty. Zároveň využívá i služby grafických studií a externích poradců. V minulosti Plzeň 2015 spolupracovala například se studii Designers, Beefbrothers a v současnosti úzce spolupracujeme, v rámci online komunikace, se studiem Brainz. Na tvorbě marketingové strategie a vytváření klíčového vizuálu k image kampani se podílel Petr Hanousek.

Plzeň 2015 - klíčový vizuál
Plzeň 2015 - klíčový vizuál od Petra Hanouska

Podpora partnerů Plzně 2015

Generálním partnerem projektu je pivovar Plzeňský Prazdroj, který si na sobotní zahájení přichystal ukázku české pivovarské kultury, představí nejen pivovarská řemesla, ale pozve i na prohlídku s ochutnávkou piva. V provozu bude také speciální pivovarská pošta, díky které mohou návštěvníci zdarma poslat pohlednici s pozvánkou do pivovaru svým známým po Čechách i ve světě.

Dalšími partnery je společnost MasterCard, Plzeňská teplárenská či značka Bohemia Sekt, která bude doprovázet po celý rok významné recepce.

-kch-