Nejlépe se na webu psalo o Škodě, nejhůře o ČD
ČEZ je třetím rokem po sobě nejčastěji zmiňovanou společností českých internetových zpravodajských médií. Energetický koncern byl současně na druhém místě v počtu pozitivních i negativních výpovědí. Nejvíce pozitivních vyjádření se týkalo Škody Auto. Vyplynulo to z roční analýzy společnosti Media Tenor, která sledovala hlavní české zpravodajské servery v roce 2014.
ČEZ se v médiích prosadil zejména v souvislosti s problémy v Bulharsku a dostavbou Temelína, média však zaujaly i klesající zisky, které podle listopadových údajů spadly o jednu třetinu, zejména vinou teplé zimy. Výše v žebříčku se posunula Škoda Auto, nově se do něj dostaly společnosti Metrostav a Hyundai. „Naopak na rozdíl od roku 2013 se v něm výrazně propadla společnost OKD, ze čtvrtého místa na dvacáté,“ uvedla Věra Bartalosová, analytička společnosti Media Tenor. Nálezy vyplynuly z analýzy 6.704 zpravodajských příspěvků serverů iDnes.cz, iHned.cz, Aktuálně.cz, Novinky.cz a E15.cz.
Počet zmínek o firmách na zpravodajských serverech, 2014
Mezi společnostmi s nejhorším mediálním tónem se nově objevily ČSA, kterým uškodila především zpráva o velkém propouštění a vyhlášení stávkové povinnosti mezi zaměstnanci. Celkově nejvyšší počet negativních výpovědí však získaly České dráhy, které mediálně poškodil problém s tendry na nové vlaky a také spor s konkurenty kvůli cenám jízdenek. Vedle toho se však podniku podařilo získat také významný počet pozitivních zmínek. V nelichotivém žebříčku negativně prezentovaných firem minulého roku se ocitl také Metrostav kvůli arbitráži s hlavním městem Praha ohledně tunelu Blanka. Ze společnosti nejnegativněji prezentovaných sice vypadla OKD, přítomna je však stále mateřská NWR, která se potýká se zadlužeností a propadem cen akcií. Dařilo se naopak automobilkám, mezi TOP 10 s nejvyšší pozitivitou se umístily krom zmíněné Škody i Volkswagen a Hyundai.
Pozitivní publicita firem v r. 2014 na zpravodajských serverech
| Firma | počet výpovědí | 
| Škoda Auto | 526 | 
| ČEZ | 299 | 
| České dráhy | 244 | 
| Volkswagen | 221 | 
| Hyundai | 181 | 
| Česká spořitelna | 123 | 
| O2 | 118 | 
| Sazka | 93 | 
| Agrofert | 90 | 
| ČSOB | 90 | 
Negativní publicita firem v r. 2014 na zpravodajských serverech
| Firma | počet výpovědí | 
| České dráhy | 287 | 
| ČEZ | 273 | 
| NWR | 185 | 
| Česká pošta | 183 | 
| ČSA | 164 | 
| Metrostav | 138 | 
| Tesco | 127 | 
| Dopravní podnik Praha | 117 | 
| Gazprom | 115 | 
| Česká spořitelna | 104 | 
Zdroj: Media Tenor
-mav-
