Nejlépe se na webu psalo o Škodě, nejhůře o ČD

středa, 18. února 2015, 01:36 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

ČEZ je třetím rokem po sobě nejčastěji zmiňovanou společností českých internetových zpravodajských médií. Energetický koncern byl současně na druhém místě v počtu pozitivních i negativních výpovědí. Nejvíce pozitivních vyjádření se týkalo Škody Auto. Vyplynulo to z roční analýzy společnosti Media Tenor, která sledovala hlavní české zpravodajské servery v roce 2014.

ČEZ se v médiích prosadil zejména v souvislosti s problémy v Bulharsku a dostavbou Temelína, média však zaujaly i klesající zisky, které podle listopadových údajů spadly o jednu třetinu, zejména vinou teplé zimy. Výše v žebříčku se posunula Škoda Auto, nově se do něj dostaly společnosti Metrostav a Hyundai. „Naopak na rozdíl od roku 2013 se v něm výrazně propadla společnost OKD, ze čtvrtého místa na dvacáté,“ uvedla Věra Bartalosová, analytička společnosti Media Tenor. Nálezy vyplynuly z analýzy 6.704 zpravodajských příspěvků serverů iDnes.cz, iHned.cz, Aktuálně.cz, Novinky.cz a E15.cz.

Počet zmínek o firmách na zpravodajských serverech, 2014

Podniky a media

Mezi společnostmi s nejhorším mediálním tónem se nově objevily ČSA, kterým uškodila především zpráva o velkém propouštění a vyhlášení stávkové povinnosti mezi zaměstnanci. Celkově nejvyšší počet negativních výpovědí však získaly České dráhy, které mediálně poškodil problém s tendry na nové vlaky a také spor s konkurenty kvůli cenám jízdenek. Vedle toho se však podniku podařilo získat také významný počet pozitivních zmínek. V nelichotivém žebříčku negativně prezentovaných firem minulého roku se ocitl také Metrostav kvůli arbitráži s hlavním městem Praha ohledně tunelu Blanka. Ze společnosti nejnegativněji prezentovaných sice vypadla OKD, přítomna je však stále mateřská NWR, která se potýká se zadlužeností a propadem cen akcií. Dařilo se naopak automobilkám, mezi TOP 10 s nejvyšší pozitivitou se umístily krom zmíněné Škody i Volkswagen a Hyundai.

Pozitivní publicita firem v r. 2014 na zpravodajských serverech

Firma počet výpovědí
Škoda Auto 526
ČEZ 299
České dráhy 244
Volkswagen 221
Hyundai 181
Česká spořitelna 123
O2 118
Sazka 93
Agrofert 90
ČSOB 90

Negativní publicita firem v r. 2014 na zpravodajských serverech

Firma počet výpovědí
České dráhy 287
ČEZ 273
NWR 185
Česká pošta 183
ČSA 164
Metrostav 138
Tesco 127
Dopravní podnik Praha 117
Gazprom 115
Česká spořitelna 104

Zdroj: Media Tenor

-mav-