1188 mění byznys model, změn dozná i značka

středa, 22. dubna 2015, 13:16 Marketing MediaGuru

Tonalita značky 1188 se změní. Její image má být přátelštější a lidštější.

Společnost Informační linky, jež je součástí skupiny KKCG, se chce se svou telefonní asistenční službou 1188 do budoucna více zaměřit na rozměr asistence. „Poskytování informací je dobrá věc, ale rádi bychom naše informace přetavili v asistenci, a nabídli tak našim zákazníkům službu s přidanou hodnotou,“ vysvětlil ředitel společnosti Milan Roušar. Důvodem je jednak udržení si konkurenceschopnosti na trhu, jednak možnost oslovení nových zákazníků. „Hledáme nový model, jak naši nabídku udělat více sexy i pro ty, kteří naší služby doposud nevyužívali,“ dodal Milan Roušar.

V rámci asistenčních služeb spustila společnost nedávno několik pilotních projektů. Jejich cílem je zákazníkům především ušetřit čas a pomoci jim v obtížné situaci. Proto buduje síť řemeslníků po celé republice, síť neautorizovaných servisů a odtahových služeb, nabízí rovněž zařízení rezervací kdekoliv. Zákazník si bude moct služby objednat zdarma, zaplatí za ni dané podnikatelské subjekty, z řad autoservisů, restaurací či řemeslníků.

Nové nasměrování služby se odrazí také v image značky 1188, jež od roku 2012 využívá claim: „Neztrácejte čas hledáním“. Nová tonalita se prozatím ladí, představena by měla být v druhé půli roku. Jak ale bude vypadat, může napovědět nová podoba webu, která běží na stránkách moje.1188.cz. Ostrá verze na stávajících stránkách 1188.cz bude spuštěna ve třetím čtvrtletí letošního roku. Nový web staví na komiksově znázorněných situacích, v nichž mohou zákazníci asistenci potřebovat. Image značky by tak měla být přátelštější a lidštější. „Postupně budou různé typy situací přibývat. Následně je také chceme přehazovat i do komunikace,“ naznačila marketingová manažerka společnosti Kateřina Trňáková. Letos však bude komunikace probíhat pouze v podlince, s nadlinkovou kampaní se počítá až na příští rok.

Příklad komiksově znázorněné situace, ilustrace jsou dílem jihlavské agentury CubesDigital
Příklad komiksově znázorněné situace, ilustrace pochází z dílny jihlavské agentury CubesDigital.

K novému webu přibyla také mobilní aplikace 1188, jež je už nyní k dispozici pro operační systém Android, do konce týdne bude i pro iOS. Aplikací chce 1188 nejprve cílit zejména na zahraniční turisty. „Poprvé chceme aplikaci vyzkoušet u příležitosti nadcházejícího mistrovství světa v hokeji,“ řekl Milan Roušar. Všichni, kdo si elektronicky zakoupili vstupenky na zápasy šampionátu, byli osloveni direct mailem, prezentujícím aplikaci. Turisté jsou dále oslovováni také prostřednictvím cestovních kanceláří a agentur. Požadavky cizinců jsou operátoři schopni řešit v angličtině, nově také v němčině a ruštině.

Součástí direct mailu na zahraniční turisty je i voucher na 10 minut zdarma
Součástí hokejového direct mailu na zahraniční turisty je i voucher na 10 minut zdarma.

V aplikaci bude také možná agregace různých typů poptávek, a zákazníci budou moci požadované služby objednat bezplatně.

Vedle linky 1188, která je určena pro koncové zákazníky, společnost poskytuje také telemarketingové služby partnerům, a to jak firmám ze skupiny KKCG, tak mimo ni. Výnosy telemarketingových služeb dosahují řádů milionů, 70 % z nich jde zatím ze skupiny. V plánu je tuto větev činnosti společnosti rozvíjet dále, především v oblasti bank a utility.

-kch-