L'Oréal na čele zadavatelů, meziročně narostly řetězce
Nejsilnějšími zadavateli v prvním čtvrtletí byly jako loni firmy L'Oréal a Unilever.
Společnost L'Oréal ČR je za období prvního letošního čtvrtletí nejsilnějším zadavatelem z pohledu hrubých monitorovaných investic reklamy do médií. Ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku tak nejde o změnu – za první tři měsíce loňského roku byl rovněž L'Oréal podle monitoringu Admosphere nejsilnějším zadavatelem. Téměř srovnatelně za první čtvrtletí investovala do médií v hrubých objemech i společnost Unilever ČR, což je opět srovnatelná situace s loňským prvním čtvrtletím.
Prvních dvacet nejsilnějších zadavatelů letos velmi mírně zvýšilo investice reklamy do médií, naznačuje rovněž monitoring investic. V meziročním srovnání se z největších zadavatelů nejvýrazněji zvyšovaly investice obchodních řetězců, konkrétně jde o Penny Market, Billu a Kaufland. Výrazněji v médiích také letos investují např. Beiersdorf, Alza.cz či Škoda Auto.
Naopak mezi nejsilnějšími inzerenty nefigurují s výjimkou Vodafonu mobilní operátoři. Monitorované investice Vodafonu se navíc ve čtvrtletí meziročně snížily téměř o čtvrtinu.
TOP zadavatelé reklamy do médií, 1. čtvrtletí 2015
zadavatel | objem 1Q/2015 | meziroční změna (%) |
L'Oréal Česká republika | 259 854 518 | -5,9 |
Unilever ČR | 258 171 936 | -6,3 |
Procter & Gamble CR | 215 397 980 | 21,6 |
Lidl Česká republika | 202 423 290 | 1,0 |
Mountfield | 200 516 783 | -8,6 |
Penny Market | 187 296 829 | 40,4 |
Sazka | 180 515 925 | 5,5 |
Hyundai Motor Czech | 172 569 858 | -2,4 |
Alza.cz | 164 415 213 | 50,6 |
Nestlé Česko | 149 475 870 | 11,4 |
Johnson & Johnson | 146 894 494 | -3,9 |
Billa | 141 635 635 | 17,9 |
Vodafone Czech Republic | 133 769 693 | -23,6 |
Beiersdorf | 132 444 450 | 82,7 |
Simply You Pharmaceuticals | 131 076 018 | 102,2 |
Kaufland Česká republika | 128 772 122 | 217,2 |
Škoda Auto | 124 807 785 | 57,0 |
Zdroj: Admosphere
-mav-