Tržby Seznam.cz loni překročily tři miliardy korun

středa, 20. května 2015, 08:30 Internet & Mobil MediaGuru

Seznam.cz hlásí za loňský rok meziroční růst tržeb o 8 procent, hrubý zisk přesáhl miliardu.

Tržby společnosti Seznam.cz meziročně vzrostly o 7,5 % na téměř 3,129 mld. Kč. Zisk před zdaněním za rok 2014 přesáhl jednu miliardu korun a dosáhl 1,136 miliard korun (+22 %). Hrubý zisk se tak po roce vrátil nad úroveň 1 mld. Kč.

V roce 2014 rostly nejvíce příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik, a to meziročně o více než 20 %. Sklik se na celkových tržbách společnosti Seznam.cz podílí více než 40 %. Třetinový podíl pak mají příjmy z display reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty (na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz, Stream.cz atd.). Zbývajících zhruba 20 % příjmů tvoří inzerce na oborových serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.) a z katalogového serveru Firmy.cz.

„Opět se potvrdilo, že se nám vyplácí inovace v reklamním systému Sklik. Tržby za rok 2014 nám v něm vzrostly o téměř 21 %. Inovovali jsme ale i formáty a reklamní pozice v klasické display reklamě a i příjmy z ní meziročně vzrostly, konkrétně o 10 %. Nejrychleji přitom rostly příjmy na službě Sport.cz (meziroční nárůst přesáhl 45 %). Daří se nám tedy nejen na poli inovací produktů, ale i obchodně,“ uvedl k výsledkům Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.

Vývoj tržeb Seznam.cz  2007-2014 (mld. Kč)

Seznam

Seznam.cz v loňském roce vstoupil do společností Kupi.cz a TopGis. „Letos jsme navázali zatím menšími projekty, jako je Sleduj divadlo či BikerSeason. Další plány si zatím necháme pro sebe,“ dodal Zima.

Seznam.cz v současnosti výrazněji podporuje nestandardní reklamní řešení, zejména pak na hlavní stránce Seznam.cz, využívanější mají být i rich média formáty, do nichž firmy na Seznam.cz investovaly v roce 2014 desítky miliónů korun. Společnost uvedla, že rozvíjí i svůj reklamní systém Sklik, přidala například možnost použít v rámci PPC kampaní i bannery. Loni vstoupila i do RTB a zaznamenala také nárůst kampaní, které využívaly behaviorální cílení (meziroční nárůst o 50 %).

-mav-