Kanály ČT v květnu jedničkou, pomohl ČT sport
Hokejové mistrovství přineslo letos kanálu ČT sport téměř 11% podíl na sledovanosti.

Česká televize se v květnu stala nejsilnější televizní skupinou v celodenní sledovanosti v divácké skupině starší 15 let. Její souhrnný podíl se přiblížil k hranici 34 %. Skupina Nova dosáhla v měsíci, které poznamenalo hokejové mistrovství světa, téměř 31% podílu (D15+), třetí skupina Prima zaznamenala podíl přes 19 %. V mladší divácké skupině 15-54 zůstala ale skupina Nova jedničkou před kanály České televize.
Meziroční srovnání ukazuje, že oproti loňskému květnu si nejlépe vedly právě kanály České televize. O nárůst se podle očekávání zasloužil sportovní kanál ČT sport, jehož celodenní podíl ve skupině diváků starších 15 let atakoval 11% podíl. Oproti loňskému květnu, ve kterém rovněž probíhalo hokejové mistrovství světa, se tak celodenní podíl ČT sport zvýšil o víc než tři procentní body, které sportovnímu kanálu přinesl šampionát konaný v České republice. V mladší skupině 15-54 byl sportovní kanál ČT dokonce druhou nejsilnější televizí na českém trhu.
Nový kanál skupiny Barrandov, Kino Barrandov, si v květnu připsal 0,5% podíl na sledovanosti. Druhý z kanálů Barrandov Plus, který vysílá teprve od poloviny května, dosáhl průměrného podílu 0,08 %. Kino Barrandov tak zmírnil snížení podílu hlavního kanálu TV Barrandov, který meziročně poklesl o jeden procentní bod.
Podíl TV skupin %, květen 2015, celý den, změna vs. květen 2014
celý den 15+ | meziroční změna | celý den 15-54 | meziroční změna | |
ČT celkem | 33,78 | 2,5 | 31,05 | 2,05 |
Nova Group | 30,93 | -0,05 | 34,55 | 0,28 |
Prima Group | 19,18 | -2,28 | 18,56 | -1,86 |
Barrandov Group | 4,42 | -0,46 | 3,19 | -0,51 |
Óčko Group | 0,83 | 0,08 | 1,44 | 0,15 |
Atmedia | 3,32 | 0,32 | 2,58 | -0,03 |
Stanice O | 0,74 | 0,09 | 1,33 | 0,2 |
Podíl TV stanic %, květen 2015, celý den, změna vs. květen 2014
D15+ | meziroční změna | D15-54 | meziroční změna | |
Nova | 22,89 | -0,47 | 24,75 | -0,12 |
ČT1 | 13,53 | -0,74 | 10,11 | -1,41 |
Prima | 12,15 | -2,11 | 9,47 | -1,34 |
ČT sport | 10,64 | 3,04 | 13,05 | 3,62 |
ČT2 | 4,17 | 0,22 | 3,52 | 0,11 |
Nova Cinema | 4,12 | 0,32 | 5,38 | 0,43 |
ČT24 | 3,87 | -0,22 | 1,97 | -0,44 |
TV Barrandov | 3,84 | -1,04 | 2,64 | -1,06 |
Atmedia | 3,32 | 0,32 | 2,58 | -0,03 |
Prima Cool | 2,96 | -0,14 | 4,51 | -0,33 |
Prima Love | 2,32 | 0,13 | 2,70 | 0,05 |
Prima Zoom | 1,76 | -0,16 | 1,88 | -0,25 |
Smíchov | 1,36 | 0,16 | 2,12 | 0,26 |
Telka | 1,32 | 0,14 | 0,95 | -0,03 |
ČT:D | 1,23 | 0,07 | 2,05 | 0,06 |
Fanda | 1,23 | -0,21 | 1,35 | -0,27 |
Kino Barrandov | 0,50 | 0,50 | 0,46 | 0,46 |
Óčko | 0,47 | 0,07 | 0,85 | 0,14 |
ČT art | 0,36 | 0,15 | 0,35 | 0,12 |
Óčko Gold | 0,28 | 0,03 | 0,47 | 0,04 |
Barrandov Plus | 0,08 | 0,08 | 0,09 | 0,09 |
ostatní | 7,63 | -0,12 | 8,74 | -0,13 |
Zdroj: ATO-Mediaresearch, Pozn.: Změna uvedena v procentních bodech
-mav-