Škoda finišuje s rebrandingem showroomů

čtvrtek, 10. září 2015, 17:00 Marketing MediaGuru

S rebrandingem se počet showroomů snižuje, prodeje se ale zvyšují.

Škoda Auto dnes otevírá jubilejní 1000. rebrandovaný showroom, je jím Autosalon Klokočka v pražských Řepích. S rebrandingem své prodejní sítě na 35 trzích Evropy, včetně České republiky, přitom automobilka naostro začala v roce 2014. Dokončit jej chce do konce roku. „K rebrandingu jsme přistoupili v návaznosti na naši modelovou ofenzivu. Většina našich prodejních míst vznikla v 90. letech, kdy jsme měli dvě modelové řady, nyní jich máme šest. Musíme proto naši prodejní síť přizpůsobit naší nabídce i zákaznicky orientované strategii,“ popsal důvody rebrandingu Luboš Vlček, který v Česku vede prodeje Škoda.

Rebranding prodejních míst přitom musí zaplatit sami dealeři. Náklady na nejjednodušší verzi se pohybují v rozmezí 2,7 až 3 milionů korun. I z toho důvodu se počet prodejních míst na tuzemském trhu sníží. Z původních 237 míst je jich nyní 195, ke konci roku by jejich počet měl ještě klesnout. Očekává se, že rebrandovaných showroomů zůstane na českém trhu kolem 180 až 190. Ti partneři, kteří nechtějí investovat do rebrandingu svého showroomu s prodejem vozů, se však většinou rozhodnou fungovat jako samostatný servis pro značku Škoda Auto.

Na prodejích se pokles prodejních míst neprojevuje. Zatímco v roce 2013 prodala Škoda Auto 60 tisíc vozů, letos očekává 85 tisíc. „Český trh je přitom stále poddimenzován, podíváme-li se na blízké trhy. Objemy by mohly být kolem 200 tisíc vozů ročně,“ uvedl Vlček. Údaje o vlivu rebrandingu showroomů na značku zatím k dispozici nejsou.

Nová podoba showroomu byla poprvé testována v roce 2012, následující rok prošlo rebrandingem prvních dvacet pilotních míst. Změna vzhledu, založená na novém designu značky, je přitom integrální součástí Růstové strategie Škoda 2018, jejímž cílem je do roku 2018 celosvětové zvýšit prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně. Motivem nového designu prodejních míst je příslib: „Simply Clever – clever engineering with a human touch.“

Hlavním prvkem interiéru je tzv. highlight stěna, před kterou je vystaven vždy nejnovější model značky. Součástí jsou i čekací zóny s WiFi připojením, dětský koutek či konfigurátor vozu. Zóna pro převzetí vozu je oddělena, aby byl zákazníkovi poskytnut příjemný zážitek.

Highlight stěna
Highlight stěna
Konfigurátor
Konfigurátor

Architektura budov je založena na jednoduchých tvarech, modulárních designových prvcích, osvětlení a kombinaci bílé, zelené a šedé barvy.

Komunikační stěna
Komunikační stěna

Spolu se změnou designu se soustředí Škoda také na trénink a vzdělávání svých prodejců. „Chceme se posunout od vzdělávání ke koučinku. Zaměřujeme se nejen na prodejce, ale také na management, a pomoci jim tak řešit jejich nástupnictví,“ přiblížil Miroslav Holan, vedoucí rozvoje obchodní sítě Škoda Auto ČR. Součástí modernizace distribuční sítě je i vylepšování prodejních a poprodejních procesů.

V Evropě má Škoda přibližně přes dva tisíce showroomů. Do konce roku počítá s rebrandingem valné většiny z nich. Jejich počet by se neměl zásadně změnit. Letos také začala testovat rebranding i mimo Evropu. Do budoucna plánuje i změnu prezentace ojetých vozů.

-stk-