Soutěž Effie hlásí nárůst přihlášených prací
Do 30. září bude vyhodnoceno první kolo soutěže reklamní efektivity Effie, do které se v letošním roce přihlásilo více než 70 prací v sedmi kategoriích. Oproti předchozímu roku došlo k nárůstu přihlášek o 5 %, oproti roku 2013 dokonce o 13 %. Druhé kolo bude uzavřeno po 15. říjnu a k vyhlášení výsledků dojde na Galavečeru 4. listopadu v Kině Lucerna.
V letošním roce budou mezi porotci zasedat čtyři zástupci výzkumných agentur: Vladimíra Šebková (GfK Czech), Bronislav Kvasnička (TNS Aisa), Petra Průšová (Millward Brown) a Ivan Tomek (MR Think). Zadavatele zastupují Jindřich Fremuth (O2), Robert Sobol (Danone Nutricia) a Jan Chvojka (Česká pojišťovna). Mediální agentury reprezentuje Petra Pipková (MediaCom), odborná média Filip Rožánek (Marketing&Media). V porotě jsou také tři přestavitelé prezidia AKA Jan Binar (McCANN Prague), Svatopluk Jírů (Y&R Prague), Pavel Matějíček (OgilvyOne) a výkonný ředitel AKA Michal Charvát.
V prvním kole porotci online ohodnotí jednotlivé kampaně a určí, které práce patří na shortlist. V druhém kole probíhá hodnocení tradičně v kategoriích: potraviny, nápoje, spotřební zboží, finanční služby, ostatní služby, sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing a kampaně s rozpočtem do 1 mil. korun.
EFFIE je zkratkou slova effectiveness, označující soutěž o nejefektivnější reklamu. V dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům.
Historie soutěže sahá do roku 1968, v ČR se ceny Effie vyhlašují od roku 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. Další info také na www.effie.cz.
-mav-