BigMedia a O2 uvedly nástroj pro plánování outdooru

čtvrtek, 12. listopadu 2015, 11:20 Outdoor MediaGuru

Nástroj BigPlan umožňuje cílit kampaně ve venkovní reklamě podle cílových skupin.

Největší prodejce venkovních ploch v České republice, společnost BigMedia, se spojila s operátorem O2 a společně uvádějí nový produkt pro plánování venkovní reklamy BigPlan. Projekt je podle finančního ředitele BigMedia Marka Pavlase vlastní iniciativou BigMedie vedle společného projektu měření venkovní reklamy Impact, na kterém se podílí členové Asociace měření venkovní reklamy. Nástroj je k využití od listopadu.

Nástroj BigPlan pracuje s daty, která od svých zákazníků získává společnost O2. Podle Stanislava Kůry z O2 jsou data analyzována na základě souhlasu zákazníků. Firma k tomu využívá veškeré své datové zdroje (CRM, CDR, DPI, O2 TV). „Analyzují se veškerá data jako pohlaví, věk, sociodemografie, místa, kde tráví zákazníci čas o pracovním týdnu, kde tráví víkendy, analyzuje se příjmová skupina nebo platební morálka zákazníků,“ popsal. Jen mobilní služby O2 využívá 5 mil. zákazníků. O2 má přehled o cca 40 % populace ČR.

BigMedia vkládá do projektu své know-how, od O2 pak získá data včetně geolokačních, ze kterých lze přesně identifikovat, kteří zákazníci viděli jaký billboard. Pomocí vyvinutého algoritmu se pak jednotlivým plochám přiřazují imprese. V úvahu se bere mj. pozice billboardů, jejich natočení, úhel viditelnosti, viditelná vzdálenost, směr pohybu zákazníka, osvětlení billboardu. “Posouváme outdoor do pozice média s možností cílení na konkrétní zákaznický segment,“ shrnul Marek Pavlas.

V současnosti obsahuje BigPlan pět základních kategorií, pomocí kterých je možné cílit (pohlaví, věk, segment, citlivost k ceně telekomunikačních služeb a lokality). S jejich rozšiřováním se počítá. V systému lze kampaň plánovat (podle uvedených kategorií a požadovaného oslovení spotřebitelů) a vyhodnocovat (dosažený reach, imprese, frekvence, CPT, GRP). Plánování je v tuto chvíli nastaveno na maximalizaci reache, do budoucna lze uvažovat o dalších parametrech.

BigPlan_1

Využití nástroje pro plánování a vyhodnocování kampaní je zdarma. Podmínkou je minimální velikost kampaně, pro kterou lze kampaně plánovat a vyhodnocovat. Jde o 10 ploch formátu double bigboard, 20 ploch formátu bigboard a 40 ploch menšího formátu. Monetizace projektu nespočívá podle BigMedia v poplatcích, ale ve zvýšení důvěry ve venkovní reklamu.

BigPlan ale neumožňuje, aby se na plánování kampaně podíleli klienti nebo agentury přímo, na rozdíl od projektu Impact, s jehož využíváním počítá BigMedia i nadále. Neuvažuje ale o tom, že by projekt BigPlan otevřela i pro další provozovatele venkovní reklamy.

-mav-