Evropa 2 mění na Slovensku prodejce reklamy

sobota, 14. listopadu 2015, 09:20 Slovensko MediaGuru

Na slovenském komerčním rádiovém trhu se chystají změny, Evropa 2 mění zastupitelství.

Skupina Joj prodala podíl v Senzi TV, Markíza chystá novinku, Penta přikoupila další časopisy. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.

Slovenská Evropa 2 mění prodejce reklamy

Reklamu pro slovenskou Evropu 2 (Europa 2) už nebude prodávat spolu s Fun rádiem společnost Fun Media Group, ale konkurenční mediální zastupitel Radio Services. Stane se tak od 1. ledna 2016.

Radio Services již má v portfoliu rádio Jemné, Rádio Anténa Rock a nejmladší Rádio Vlna. Jemné cíli hlavně na ženy, Anténa Rock spíše na muže a Vlna se svým retro formátem na lidi v „produktivním věku“. Europa 2 stejně jako v Česku míří na mladší posluchače. „Zařazením Europy 2 do našeho obchodního portfolia nabídneme zadavatelům široce rozvrstvenou cílovou skupinu, pomocí které budou schopni zasáhnout spotřebitele všech svých produktů,“ uvedl v mailu pro obchodní partnery obchodní ředitel Radio Services Denis Roman. Ten, mimochodem, v minulosti řídil obchod právě v Europě 2.

Podle posledních výsledků průzkumu MML-TGI měla Europa 2 ve 2. a 3. čtvrtletí 2015 průměrnou poslechovost 7 % (poslechovost včera) a je pátou nejposlouchanější rozhlasovou stanicí na Slovensku, respektive čtvrtou komerční. Rádio Jemné dosahuje 8 % a největší komerční hráči Expres a Fun rádio 20 %, resp. 11 %.

Joj prodala podíl v Senzi TV

Slovenská hudební stanice Senzi, která oslovuje především diváky starší 40 let s nabídkou lidových písní, mění vlastnické složení; jediným akcionářem bude firma Nunez NFE, za kterou stojí televizní tvůrce Peter Núñez. Informuje o tom Mediálne.sk.

Doposud patřil Nunez NFE poloviční podíl, zbytek měla skupina Joj.

Informace, že slovenská mediální skupina Joj Media House se chce stáhnout z kanálu Senzi, se poprvé objevila v létě. Podle informací MediaGuru.cz byla zájemcem společnost Empresa Media, avšak ta mezitím spustila vlastní šlágr televizi Barrandov Muzika. Barrandov Muzika ale spolupracuje se Senzi TV na obsahu vysílání, navíc v provozující společnosti Barrandov Muzika má 49% podíl právě Peter Núñez. Zbývajících 51 % patří Jaromíru Soukupovi.

Senzi

Markíza otevře Sousedské případy

Televize Markíza chystá novinku vlastní tvorby – denní scripted reality projekt Sousedské případy s podtitulem „Víte, vedle koho vlastně žijete?“. Novinka podle programových plánu startuje 30. listopadu a dostane prostor v důležitém okně v pracovních dnech od 18:00.

Jak je zřejmé z anotace, Sousedské případy navážou na předchůdce Rodinné případy, které Markíza vysílá teď jako náhradu za denní seriál Kukačka, přesunutý na menší stanici Doma. Konkurenční Joj se v podvečerním vysílání na podzim dobře chytila novinka Moje máma vaří nejlíp – formát FremantleMedia, který znají i diváci TV Nova. V podvečerním čase je „máma“ lídrem trhu, často s podíly nad 25 % v komerční cílové skupině 12-54.

Penta koupila časopisy vydavatelství Orbis In 

Vydavatelská skupina News and Media Holding (NMH), kterou si na Slovensku založila skupina Penta pro své mediální aktivity, koupila většinový 51% podíl ve vydavatelství Orbis In, které vydává tituly Mama a ja, Adamko a Fitštýl. Informovala o tom na svém twitterovém účtu s odkazem na informaci serveru Medialne.sk, který vlastní. Zakoupené časopisy jsou ze segmentu pro děti a rodiče. Titul Mama a ja je měsíčníkem zaměřeným na rodiče, Adamko je titul pro děti, který vychází desetkrát ročně. Fitštýl se zaměřuje na péči o zdravý životní styl. „Tento segment má velký potenciál, a proto jsme se rozhodli vstoupit do tohoto vydavatelství,“ zdůvodnil ředitel News and Media Holding Peter Mertus. NMH už v současnosti v segmentu disponuje časopisy Zornička a Včielka, které koupila bývalá Spoločnosť 7 Plus. Mama a ja

TV Joj: Podzimní access prime-time je úspěšný

Televizní skupina Joj zaznamenává v letošním podzimu lepší výsledky v podvečerním vysílání (access prime-time) než konkurenční Markíza. Spokojená je také s výsledky v hlavním vysílacím čase, kde si v komerční cílové skupině 12-54 meziročně polepšila o 1,4 procentního bodu na 28,2 %. Konkurenci ale v prime-time nepředběhla. Jak už jsme uvedli výše, stěžejním formátem pro TV Joj je v podvečer kuchařská licenční show Moje máma vaří nejlíp, které se od startu daří zvyšovat sledovanost (v listopadu se rating blíží k hranici 8 %). Stěžejním formátem TV Joj v hlavním vysílacím čase je show Česko Slovensko má talent. TV Joj_Moje mama vari nejlip

Rockové rádio si bude samo měřit poslechovost

Rádio Rocková republika bývalého ředitele TA3 Martina Lengyela si bude měřit poslechovost jako alternativu vůči oficiálnímu a trhem uznávanému průzkumu MML-TGI od Medianu SK. Podle Mediálne.sk Lengyel tvrdí, že průzkum je „regionálně a lokálně nesprávný“. „Problém navrhujeme řešit v rámci existujícího projektu zvětšením výzkumného vzorku, detailnějším regionálním vykrytím, kombinací vícero metod sběru dat, případně doplněním o elektronické měření poslechovosti,“ zareagoval Median SK. -ik-, -mav-