Lion Communications uspěla u ÚS kvůli pokutě 300 tis. Kč

neděle, 24. ledna 2016, 07:02 Aktuality, Reklama MediaGuru

Ústavní soud (ÚS) vyhověl stížnosti společnosti Lion Communications kvůli pokutě 300.000 korun za reklamu, jež údajně představovala nekalou obchodní praktiku. Justice chybovala, když potvrdila sankci pro zpracovatele reklamy, zatímco v jiném sporu, kde figurovala společnost T-Mobile jako zadavatel, dospěla k závěru o nezávadnosti spotu. Stejná reklama nemůže být jinak hodnocena u jejího zadavatele a zpracovatele, vyplývá z nálezu ústavních soudců.

Údajná závadnost reklamy spočívala v příliš krátkém a špatně čitelném zobrazení některých důležitých údajů. Vzhledem k okolnostem a souvislostem prý mohly uvést spotřebitele v omyl. Konkrétně šlo o informaci, že propagovaná nabídka platí půl roku pro dvouletý balíček s konkrétním tarifem aktivovaným do konce března 2010.

Případem se nyní musí znovu zabývat Městský soud v Praze, který původně potvrdil rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, stejně jako později Nejvyšší správní soud. Justice ovšem takto postupovala i přes rozpor s verdiktem v dalším řízení s T-Mobilem.

Zákony sice upravují deliktní zodpovědnost zadavatele a zpracovatele odděleně, není to ale důvod přistupovat k oběma odlišným způsobem, pokud jde o tutéž reklamu, rozhodl ÚS. "Pro posouzení jednání zadavatele či zpracovatele reklamy z hlediska dodržení zákonných parametrů (...) je klíčová především dotčená reklama a její obsah, nikoli subjekt, který nese odpovědnost za její protiprávní charakter," stojí v nálezu.

Holdingová společnost Lion Communications spojuje silné hráče na českém trhu marketingové komunikace. Spadají pod ni například agentury Saatchi&Saatchi, Publicis Prague a Leo Burnett.

-čtk-