Policie prověřuje smlouvy DPP s outdoorovými firmami

pátek, 08. ledna 2016, 15:52 Aktuality, Outdoor MediaGuru

Kriminální policie se zabývá smlouvami pražského dopravního podniku se společností Rencar a euroAWK, které se týkají provozování reklamy v městské hromadné dopravě. Vyplývá to z dopisu, který policie tento týden poslala vedení dopravního podniku. „Policie si vyžádala veškeré materiály týkající se těchto smluvních vztahů,“ potvrdil v pátek ČTK mluvčí podniku Jiří Štábl.

O úpravě údajně nevýhodné smlouvy se společností Rencar mluvil ředitel podniku Jaroslav Ďuriš už vloni. Tehdy nevyloučil ani její výpověď. Od té doby ale jednání nepokročila. „Dopravní podnik předpokládá, že v tomto roce by měla proběhnout zásadní jednání o další vzájemné spolupráci se společností Rencar,“ uvedl mluvčí. „Touto problematikou se bude představenstvo zabývat na dalším jednání,“ doplnil.

Podle informací ČTK se představenstvo sejde v pondělí. Firmě euroAWK podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal žalobu. Soud bude podle Štábla o případu rozhodovat příští týden.

Firma Rencar vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR, a mimo jiné i smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři.

Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle ředitele jde o zhruba 150 milionů ročně. Stejná firma navíc před časem získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.

-čtk-