V Česku dominuje YT a FB, roste Instagram
V počtu uživatelů sociálních sítí v České republice dominuje YouTube, který zná a navštěvuje 94 % lidí s přístupem k internetu. Těsně za YouTube figuruje Facebook, který využívá 93 % uživatelů internetu. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který v únoru letošního roku realizovala agentura AMI Digital ve spolupráci se společností Stem/Mark.
Tuto silnou dvojici sociálních médií doplňují na předních místech podle počtu registrovaných uživatelů specifické sítě Spolužáci (81 %) a Google+ (74 %). Pátou nejsilnější sociální sítí je v České republice Twitter (30 %), následovaný stále populárnějším Instagramem (25 %). Na sedmém místě pak figuruje profesní síť LinkedIn (24 % uživatelů). Do top desítky podle uživatelů se dostal ještě Snapchat (8 %), Tumblr (5 %) a Swarm/Foursquare (4 %).
Sociální sítě podle počtu registrovaných uživatelů (v %)
Sociální síť | Zná a používá |
YouTube | 94 |
93 | |
Spolužáci | 81 |
Google+ | 74 |
30 | |
25 | |
24 | |
Snapchat | 8 |
Tumblr | 5 |
Swarm/Foursquare | 4 |
„Na prvních místech se neděje nic překvapivého, stále vedou staré etablované sociální sítě, i když některé – jako Spolužáci nebo Google+ –, fungují tak trochu ve vegetativním stavu,“ komentoval výsledky průzkumu Vladan Crha, ředitel agentury AMI Digital. „Zajímavý je ale především obecný posun k obrazovému obsahu sociálních médií a k vizuálním formám komunikace, což se projevuje v rychle rostoucí oblibě Instagramu, ale třeba i Snapchatu mezi českými uživateli,“ dodal Crha.
Podle průzkumu AMI Digital Index pouze 3 % lidí s přístupem k internetu nepoužívá žádné sociální sítě. Naopak tři čtvrtiny respondentů (76 %) uvedly, že sociální sítě navštěvují denně nebo téměř denně a dalších 12 % uživatelů sleduje sociální média alespoň několikrát týdně.
-stk-