TNS: Reklamní trh na Slovensku loni rostl

pátek, 08. dubna 2016, 16:41 Aktuality, Slovensko MediaGuru

Trh s reklamou na Slovensku loni rostl nejrychleji od roku 2008. Polepšily si televize a rádia, horší výsledky naopak zaznamenaly tisk, vnější reklama a kina. Vyplývá to z údajů společnosti TNS Slovakia.

Výdaje na reklamu na Slovensku v minulém roce bez zohlednění slev, bonusů a provizí stoupl podle TNS Slovakia o 18,3 procenta na 1,27 miliardy eur (34,3 miliardy korun).

Za nárůstem trhu byly hlavně televize, které se na celkovém trhu s reklamou podílely 73 procenty. Hodnota odvysílané reklamy v televizních stanicích stoupla o téměř čtvrtinu na 935,25 milionu eur (25,3 miliardy korun) a v rozhlasových stanicích o šestinu na 82,59 milionu eur (2,2 miliardy Kč).

U tisku a vnější reklamy, jako například billboardů, došlo podle analýzy k nepatrnému poklesu výdajů na reklamu. Na reklamu v kinech, která má nejmenší podíl na trhu, zadavatelé utratili loni meziročně o zhruba šest procent méně peněz.

Slovenské televize loni zvýšily objem odvysílaného reklamního času o 19 procent, rádia až o téměř třetinu. Naopak počet inzertních stran v tisku klesl o tři procenta.

Mezi největší zadavatele reklamy patřili loni na Slovensku telekomunikační operátoři, maloobchodní řetězce a banky.

-čtk-