Zonky chce být větší, zvýší investice do marketingu

čtvrtek, 30. června 2016, 07:38 Aktuality, Marketing MediaGuru

Zonky, online peer-to-peer platformy pro půjčování mezi lidmi, chce být do konce příštího roku trojnásobná. Za rok fungování bylo přes Zonky půjčeno 182 milionů korun, přičemž se růst zrychlil po spuštění marketingové kampaně v březnu. Měsíčně se nyní půjčuje až 40 milionů korun.

Podle ředitelky Zonky Lucie Tvarůžkové by se měl koncem letošního roku objem půjčených peněz pohybovat mezi 400 až 500 miliony, do konce roku následujícího však chce dosáhnout 1,2 až 1,5 miliardy korun. Za tímto účelem Zonky počítá s navýšením investic do marketingu. Letos do něj investuje 25 milionů korun.

Marketingovou strategii Zonky, jež svým názvem odkazuje na křížence osla a zebry, staví na příbězích žadatelů o půjčky. S tím plánuje pracovat i do budoucna. „V brzké době také spustíme investorskou linku ,Volejte investorovi‘, kde bude možné zeptat se investorů, proč daným lidem půjčují. Chceme tak obě dvě strany – investorů i žadatelů o půjčku – co nejvíce propojit,“ vysvětlil Jan Škrabánek, který od května v Zonky odpovídá za marketing.

Kromě televizní kampaně komunikuje značka také prostřednictvím PR a venkovní reklamy, kde využívá prvků lokalizace. V letních měsících využije lokalizace ještě podrobnější, a to na různých místech České republiky.

Službu Zonky přivedla na trh v červnu 2015 společnost Creative Dock, která se zabývá inovacemi. Investorem do projektu je skupina PPF.

-stk-