Google automaticky počítá konverze napříč zařízeními

pátek, 29. července 2016, 07:45 Internet & Mobil MediaGuru

AdWords přizpůsobují svou metriku trendu, kdy lidé k on-line nakupům nepoužívají jen jedno zařízení.

Google automaticky zahrne do své metriky konverzí i ty, které proběhly napříč zařízeními. Marketéři si tak již nebudou muset ručně nastavovat jejich zobrazení ve statistikách. Firma na svém blogu uvádí, že zadavatelům práce s podrobnějšími statistikami pomohla navýšit konverze až o 16 procent. Samotné měření těchto konverzí však není u Googlu zcela nově, společnost jej představila před třemi lety. Nyní se z něj ovšem stává plnohodnotná a čím dál důležitější součást měření a vyhodnocování úspěšnosti kampaní. K dispozici bude u nových účtů AdWords od 16. srpna, pro ty stávající od 6. září.

Zdánlivě drobná změna je tak odrazem proměny procesu on-line nakupování a konzumace obsahu po rozšíření chytrých mobilních telefonů a tabletů. Podle Googlu dokonce 61 % uživatelů internetu obvykle dokončuje nákupní proces na jiném zařízení, než na kterém s ním začali. U mladší generace ve věku 18-34 let, tzv. miléniové generace, tímto způsobem funguje 80 procent jejích příslušníků. Google tedy inzerentům přehledněji poskytne klíčová data k další analýze zmíněných nákupních vzorců chování. Pro zadavatele se tak stávají stále cennější informace například o tom, zda uživatelé lépe reagují na reklamy určené pro stolní počítač nebo mobilní zařízení.

Google se dále snaží takovou praxi reflektovat a vystihnout pomocí konceptu mikromomentů. Podle firmy totiž rozšíření smartphonů zcela proměnilo vztah mezi uživatelem, reálným světem a internetem. Všední život si tak lze představit právě jako sled jednotlivých okamžiků, které může člověk zaznamenat či na ně reagovat a dále je rozvíjet. Mikromomentem se lehce stane i zdánlivá a nečekaná banalita – na ulici či v kavárně může člověka zaujmout svršek či doplněk, který zahlédne u někoho jiného.

Vše se ale mění tím, že právě takové okamžiky „z reálného života“ se stávají běžnou součástí byznys modelů technologických firem a poskytovatelů reklamního prostoru. Ihned po spatření zajímavého svršku či doplňku stačí jen zadat do mobilního vyhledávače frázi jako červené boty či letní šaty a před uživatelem se otevře doslova katalog nákupních možností. Právě tímto směrem chce Alphabet svůj vyhledávač dále vylepšovatZboží si ale současně může uživatel přidat do nákupního košíku a nákup dokončit až v klidu doma, na což firma reaguje právě updatem metriky konverzí.

Google není jedinou firmou, která s konceptem mikromomentů pracuje. Nedávno to byl Pinterest, jenž představil několik updatů zacílených podobným směrem. Mimo jiné umožňují právě začít nákup na mobilním zařízení a dokončit jej na stolním či přenosném počítači.

Zmíněná sociální síť vylepšila i vyhledávání pomocí obrázku. Firma se současně pochlubila, že se jí daří zmapovat veškerý nákupní proces  – od získání prvotní inspirace až po přidání zboží do virtuálního košíku a zaplacení. Stejný přehled nad spotřebním chováním jedince se snaží zprostředkovat i Google.

-jav-

Foto: Google