Čisté investice do rádií ve 2. čtvrtletí rostly o 3,5 %

středa, 03. srpna 2016, 11:25 Aktuality, Rádio MediaGuru

Čisté investice do rozhlasové reklamy ve druhém čtvrtletí 2016 dosáhly 486 mil. korun, což představuje meziroční nárůst o 3,5 %. Za období druhého čtvrtletí roku je to nejlepší výsledek za poslední tři roky. Relativně vyšším tempem rostl trh čistých národních investic. „Zlepšila se situace na poli mediálních agentur,“ konstatoval Pavel Lupjan, marketingový ředitel MMS.

K rostoucím segmentům ve druhém čtvrtletí se zařadily auto-moto, spotřební elektronika, maloobchod, kultura, naopak klesaly stavebnictví, zemědělství a lesnictví.

Výhledy pro třetí kvartál jsou podle provozovatelů rádií dobré. Červenec byl údajně slabším měsícem, srpen má být stabilní, vyhlídky na září mají ukazovat na mírný nárůst. „Očekáváme, že třetí čtvrtletí by nemuselo dopadnout špatně,“ dodal Lupjan.

Čisté investice do rozhlasové reklamy poskytují největší tuzemští provozovatelé rádií na základě svého obratu v posledním čtvrtletí. Jsou počítány bez barterů a slev, ale s bonusy.

-mav-