AXA chce zákazníky oslovit content marketingem

pátek, 16. září 2016, 07:34 Marketing MediaGuru

AXA se spojuje s webem Patálie.cz, za nímž stojí Michal Schindler z Creative Docku.

Koncem února letošního roku byl spuštěn lifestylový web Patálie.cz, za jehož tvorbou stojí redakce Michala Schindlera z Creative Docku. Od počátku se s webem spojuje skupina AXA, která tak chce oslovit spotřebitele novou formou komunikace a propojit povědomí o značce s kvalitním obsahem. „Chceme být lidem blíž a prostřednictvím Patálie.cz můžeme být v kontaktu se čtenáři novým, neotřelým způsobem, který nám charakter běžné komunikace mezi klientem a finanční institucí neumožňuje,“ vysvětluje Martin Vogl, generální ředitel AXA pro ČR a SR.

Tematicky je web Patálie.cz široce rozkročen. „Zajímají nás lidé, kteří mají co říct, témata, která ovlivňují naše života, chceme se dívat věcem pod povrch. Snažíme se přinášet inspiraci a neotřelý pohled na věci, ideálně co nejpřitažlivější formou. Jednotícím rámcem je hlavně snaha o kvalitní a originálně pojatý obsah. Nemáme žádný okruh témat, kterým se věnujeme a mimo který nás nic nezajímá,“ popisuje Michal Schindler, jenž dříve stál dlouhá léta za časopisem ČiliChili. I z toho důvodu je možné najít na webu vedle sebe článek o výchově dětí – „Dopřejte dětem nudu, radí psychologové“, který se s 30 tisíci čtenáři řadí k nejčtenějším, – i osobní výpověď světoznámého fotografa Antonína Kratochvíla pod názvem „10 fotek, které mě málem stály život“.

Za první půl rok návštěvnost webu stabilně stoupá. Za srpen dosáhla podle Google Analytics téměř 50 tisíc návštěvníků. FB profil, který má v současnosti 5,4 tisíc fanoušků, se dosahem přiblížil jednomu milionů za měsíc, počet interakcí byl zhruba 11 tisíc.

Až 80 % obsahu, který tvoří spolu s Michalem Schindlerem ještě dva píšící editoři a okolo deseti externistů včetně ilustrátorů a fotografů, je propojeno s produkty skupiny AXA. „Ačkoli nám AXA v tvorbě obsahu dává vlastně úplnou volnost, náš publicistický zájem se úplně přirozeně protíná s tématy, která zajímají i pojišťovnu. V článcích se to samozřejmě nijak neprojevuje. Od toho jsou následné možnosti přejít z Patálie na web pojišťovny, sjednat si schůzku apod.,“ vysvětluje Michal Schindler.

Týká-li se tedy článek například cestování, v jeho závěru najde čtenář odkaz na nabídku cestovního pojištění, je-li tématem nebezpečný parkur, jedná se o úrazové pojištění. Ke sjednání schůzky s pojišťovacím agentem zase může motivovat video Simulátor stáří, v němž jsou dva prvoligoví fotbalisté z Dukly Praha a Viktorie Žižkov oblečeni do speciálních obleků, omezujících jejich pohyb a smysly zhruba na úroveň sedmdesátiletých lidí.

Podíl vlastního videoobsahu by měl být do budoucna navyšován. „Nejde nám o zábavná videa a podobně, chtěli bychom naše vlastní témata a materiály co nejvíce doplňovat multimediálním kontextem. Případně je na něm stavět. V případě, kdy je video sdělnější než samotné texty, fotky nebo infografika,“ dodává Michal Schindler.

-stk-