Mafra Digital má nové formáty, propojí se i s HbbTV

středa, 07. září 2016, 07:00 Internet & Mobil MediaGuru

Mediální skupina Mafra představila obchodní novinky ve svém digitálním portfoliu.

Několik nových inzertních formátů i obsahových novinek zavádí na podzim mediální skupina Mafra ve svém digitálním portfoliu. Novinky představila na setkání s mediálními agenturami a novináři v pražském CineStar Anděl formou netradiční kinoprezentace spojené s diskusí s hlavními zástupci skupiny.

Největší podíl inzertních příjmů mají i nadále generovat klíčové portály iDnes.cz a Lidovky.cz, kde jsou plánovány aktivity pro navýšení výkonu. Mafra by celkově na podzim chtěla zvýšit kapacitu svého reklamního online inventory o 4-6 %. „To představuje 24 mil. impresí na jednom reklamním formátu,“ přiblížil obchodní ředitel skupiny Mafra Maroš Varga. Mafra nadále pociťuje tlak na vyprodanost svých ploch, což vedlo k letošnímu navýšení ceny. Inzerentům chce letos na podzim nabídnout i několik nových formátů, které jsou spojeny s novými technologickými možnostmi prodeje přes hybridní televizní vysílání či programatický prodej.

Mafra Digital

Inzertní novinky Mafra Digital

Letáky v HbbTV: server Akční ceny.cz díky dohodě s TV Óčko (rovněž skupina Mafra) zapojí letákové nabídky do reklamního HbbTV prodeje. Díky banneru, který se objeví ve vysílání, se divák proklikne do prostoru letáku, který následně vyjede na obrazovku a překryje televizní obsah. Uživatel tak bude listovat v letáku. Plocha se zatím testuje, pokud testy půjdou podle plánu, objeví se v nabídce od listopadu 2016. Do konce roku by měl být uveden i klasický spot, ze kterého bude možné prokliknout na leták. Zatím jde o TV Óčko, Mafra chce ale jednat i s dalšími televizemi. akcni ceny Cílená segmentace: finalizují se piloty segmentace podle věkových skupin. Od října by měla být v nabídce segmentace podle věkových pásem – do 20 let jedno pásmo a pak po pěti letech další pásma až do 60 let. Připravuje se i cílení podle pohlaví, a to rovněž od října. Cílená segmentace má pokrýt 70 % uživatelů webů skupiny Mafra. Floatingový balíček formátu 300x250: možnost umístit jednotnou kreativu přes desktop na iDnesu a zároveň i na mobilní verzi. Zatím jeden formát, záměrem je ale počet formátů ve floatingových balíčcích zvyšovat. Branding na serveru IDOS: měsíční odhad mluví o 40 mil. inkrementálních impresí díky rozšíření brandingu na IDOS Jízdní řády. Nová inzertní plocha Rajče.net: možnost využít prostoru pro vkládané fotografie na home page. Rajce Programatická reklama: záměrem je rozšířit počet programatických formátů, ročně až o 4-5 novinek. Nestandardní formáty: dokončuje se dohoda s Adformem o využití všech jejích nestandardních formátů. Dohoda by měla být uzavřena do měsíce. Videoinzerce: Mafra se snaží posílit své videoservery, vedle videoreklamy se rozrůstá nabídka partnerství pořadů. Tím se chce odlišovat od konkurence.

Obsahové novinky se týkají zejména videoserveru Playtvák.cz, který od pondělí 5. září nasadil nové programové schéma a celkem vysílá 35 pořadů. Nově například životopisné dokumenty Dramatické životy a Pohnuté osudy, které volně navazují na  seriál Lidových novin. Úplně novým formátem jsou Retrozprávy, které diváky přenesou do dob vysílání před 30 lety, nebo sitkom Bude hůř v hlavní roli s Oldřichem Navrátilem. Nové je také logo serveru. Více o změnách čtěte v rozhovoru s ředitelem videoobsahu Vladimírem Mužíkem zde.

PLAYTVAK_web_barva

Zástupcům mediálních agentur a novinářům se také představila práce nového oddělení Mafra Creative, které připravilo prezentace v graficky zajímavém pojetí.

-mav-