Seznam Zprávy zahájily, přispějí i Forbes či Reportér

úterý, 04. října 2016, 02:00 Internet & Mobil MediaGuru

Seznam.cz spustil vlastní zpravodajství, na home page ho umístil do horní části levého sloupce.

Tuzemská internetová jednička Seznam.cz spustila své avizované vlastní zpravodajství. Oznámila to ve speciální reportáži. V noci z pondělí na úterý se změnila homepage Seznamu. Vlastním zprávám, které Seznam.cz uvádí pod názvem Seznam Zprávy, vyčlenila levý sloupec a předřadila je nad zpravodajství serverů Novinky.cz či Super.cz. Vlastní zpravodajství Seznam.cz se postupně z domovské stránky rozšíří do chytrých hybridních televizí (HbbTV), řekl generální ředitel Pavel Zima.

Na přípravě svého zpravodajství pracoval Seznam.cz od jara letošního roku. Na začátku května poprvé oznámil záměr vybudovat vlastní zpravodajskou redakci, která dodá původní zpravodajství. Zpravodajské informace, které se dosud na Seznamu objevují, připravuje redakce vydavatelství Borgis, a to pro seznamovské portály Novinky.cz, Sport.cz a Super.cz. Seznam je s Borgisem majetkově propojen, ve vydavatelství deníku Právo drží zhruba třetinový podíl. Seznam teď vybudoval vlastní zpravodajský tým a chce se prosadit i jako původní poskytovatel informačního obsahu.

Do nové zpravodajské redakce, kterou vybudoval Jakub Unger, přišlo několik zkušených novinářů. Jsou mezi nimi Jindřich Šídlo, Jiří Kubík a Václav Dolejší (všichni tři jmenovaní naposledy působili ve vydavatelství Economia). Ze skupiny Mafra přišli Adam Junek, Zdeněk John nebo Karel Hrubeš. Zpravodaje získal Seznam.cz i v audiovizuálních médiích: z České televize jde o vedoucího ekonomické redakce Jana Ciznera, reportérku Zuzanu Hodkovou nebo zahraničního zpravodaje Martina Jonáše. Z Českého rozhlasu zamířil do Seznamu reportér Jaroslav Gavenda, z televize Nova Roman Pistorius. Redakce celkově čítá 34 lidí včetně šéfredaktora Jakuba Ungera.

Seznam už na jaře avizoval záměr rozvíjet na svých stránkách původní video zpravodajství. Podle informací, které zazněly v reportáži, se má videozpravodajství přizpůsobovat chování a pohybu lidí na internetu. Koncept zpravodajství počítá s tím, že v ranních hodinách by měli mít uživatelé k dispozici exkluzivní obsah, během dne mají přibývat rychlé aktuality, večer potom názorový zpravodajský souhrn. Videa mají být přitom doprovázena textem. Seznam.cz rovněž vybudoval vlastní TV studio. Využije ho pro komentování aktuálního dění, které nabídne živě večer po 20. hodině. Stavět chce především na exkluzivitě informací a výlučnosti autorů. „Nechceme dělat kopii agenturního zpravodajství. Nabídneme vlastní investigaci, originální pořady i výběr toho nejzajímavějšího nejen z politiky, byznysu či nejsledovanějších událostí," říká v reportáži Jakub Unger.

Seznamu mají při přípravě některých reportáží a příspěvků pomáhat i redakce etablovaných médií. Konkrétně má jít o byznysový magazín Forbes, časopis Reportér nebo server Neovlivní.cz, spadající pod společnost Deadlinemedia, kterou Jakub Unger zakládal. Vlastní pořady mají mít na Seznamu i kmenoví novináři Seznamu. Počítá se například s tím, že Jindřich Šídlo bude satiricky komentovat politickou scénu, novinkou má být formát Sabiny Slonkové a Jiřího Kubíka ve spolupráci s Vítem Klusákem a Filipem Remundou ve stylu doku-reality.

Zařazení Seznam Zpráv na home page.
Zařazení Seznam Zpráv na home page.

-mav-