Česká značka: Úspěch má Kofola, Tatra a Favorit

pondělí, 28. listopadu 2016, 13:00 Marketing MediaGuru

Z českých značek se do paměti nejvíce vryla Kofola, nejtradičnější je Tatra a nejvíce hrdí jsme na Favorit.

Podle studie Česká značka 2016, kterou realizuje sdružení Czech Top 100 ve spolupráci s výzkumnou agenturou GfK, zaujala za posledních 12 měsíců české spotřebitele nejvíce značka Kofola. Ta se do jejich paměti zapsala zejména svou pozitivní marketingovou komunikací. Za ní se umístily značky Škoda, Air Bank, Česká spořitelna a T-Mobile. V první desítce se dále objevily FIO banka, ČEZ, Moneta Money Bank, Klasa či Alza. Výsledky vycházejí z reprezentativního průzkumu na vzorku 1000 respondentů online populace starší 15 let.

Česká značka, která nejvíce zaujala v posledních 12 měsících
1. Kofola ČeskoSlovensko
2. Škoda Auto
3. Air Bank
4. Česká spořitelna
5. T-Mobile CR

Nejvíce tradiční českou značkou je podle respondentů Tatra. Další místa obsadily značky Čedok,  Hamé, Karlovarské minerální vody a Favorit.

Tradiční česká značka
1. Tatra Trucks
2. Čedok
3. Hamé
4. Karlovarské minerální vody
5. Favorit Czechoslovakia

Favorit je navíc značkou, na kterou jsou lidé nejčastěji hrdí. Druhé místo v této kategorii získal Čedok. Třetí se umístila společnost Dermacol. V první pětce dále figurují Tatra a Karlovarské minerální vody.

Značka, na kterou jsou Češi nejvíce hrdí
1. Favorit Czechoslovakia
2. Čedok
3. Dermacol
4. Tatra Trucks
5. Karlovarské minerální vody

„Projekt Česká značka vůbec poprvé mapuje české značky v době, kdy ,češství´, původ a návrat ke kořenům sílí na významu. A díky těmto aspektům si Češi stále více uvědomují své bohatství a jsou na něj patřičně hrdí. Některé tradiční firmy, které na nějakou dobu třeba i zmizely z hledáčků Čechů, opět vstupují v plném lesku na trh se známými, důvěryhodnými a kvalitními produkty, které nás mnohdy provází již od našeho dětství,“ říká Lenka Harmon, Sector Leader Consumer Goods v GfK.

-stk-