Gemius: Průměrné CTR za první půl rok bylo 0,57 %

čtvrtek, 10. listopadu 2016, 14:22 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Průměrná míra prokliku (CTR) v českých internetových kampaních dosáhla v prvním letošním pololetí  0,57 %. Udržuje se tedy na podobné úrovni jako v roce 2015. Data přináší zpráva AdMonitor od společnosti Gemius.

Na reklamy v ČR klikají především muži, kteří v měřených kampaních provedli 53 % všech kliknutí. Více než čtvrtina všech impresí se v měřených českých kampaních zobrazuje skupině uživatelů ve věku 25-34 let, nejvíce na reklamy klikají uživatelé ve věku 55-69 let (27 %).

64 % všech kliknutí na reklamu pochází z klasických počítačů (pro srovnání: například na Slovensku je to 70 % a v Maďarsku pouze 58 %), nicméně podíl kliknutí z mobilních zařízení je na vzestupu: z mobilních telefonů je jich již více než čtvrtina a z tabletů 11 %. Nejvíce impresí na mobilních zařízeních mají v českých kampaních odvětví auto-moto a kosmetika

Nejvyšší CTR mají v Česku reklamy z oblasti jídla a nápojů (1,29 %) a také módy (0,75 %). CTR pro rich media reklamní bannery dosahuje 0,3 % (před rokem to bylo 0,28 %) a tyto formáty používá více než polovina reklamních kampaní v ČR (51 %). Rich media bannery dosahují vyšší míry prokliku na mobilních zařízeních, a to 1,57 % na telefonech a 1,59 % na tabletech.

Průměrná míra CTR ve státech regionu CEE a Turecku

ctr

-mav-