Snapchat vylepšuje behaviorální cílení reklam

pátek, 06. ledna 2017, 11:00 Internet & Mobil MediaGuru

Na zadavatele čeká vylepšený algoritmus cílení reklam, na uživatele zase exkluzivní obsah Forbesu.

Komunikační platforma Snapchat přišla s vylepšeným cílením reklam. To umožňuje zadavatelům specifikovat jejich cíle a podle toho inzerci nakupovat. Prostřednictvím systému s názvem Goal-Based Bidding (GBB) se mohou, jak už název napovídá, zaměřit i na jiné aspekty než maximální počty impresí. Server AdWeek píše například o důrazu na interakce, kdy pro mnohé zadavatele může být tím klíčovým cílem oslovení publika, které preferuje interaktivní marketingové sdělení, rozklikává reklamní odkazy, instaluje propagované aplikace či zhlíží videa. Systém dostupný prostřednictvím API Snapchatu následně podle preferencí marketérů začne nabízet inzerci těm uživatelům, kteří jsou k požadované akci „nejnáchylnější“. Algoritmus na cílení reklamy se navíc sám neustále zdokonaluje ve svých odhadech toho, kdo si bude chtít reklamu na mobilu „rozkliknout“ přetažením po displeji.

Metodu Goal-Based Bidding již používá pětina zadavatelů. Ti údajně vykazují až o 40 procent nižší náklady na jedno přetažení (cost per swipe) a rovněž jim roste doba, po kterou uživatelé reklamy sledují. K těmto na první pohled slibným číslům by však měly inzerenti přistupovat s určitou mírou rezervy. Právě statistiky Snapchatu byly dříve předmětem kontroverzí, ať už jde o údaje celkového počtu zhlédnutých videí za den, či statistiku, podle níž lidé videoreklamě na této komunikační platformě nevěnují v průměru více než tři sekundy. Firma však dodala, že srovnávat s jinými sociálními médií lze tyto údaje jen obtížně. Na rozdíl od ostatních třeba Snapchat vyniká tím, že většinu audiovizuálního obsahu diváci konzumují se zapnutým zvukem.

Snapchat čeká klíčový rok

Snap, jak se provozovatel Snapchatu nedávno přejmenoval, zároveň slibuje, že jeho statistiky budou v letošním roce ještě propracovanější. Adweek připomíná, že v plnění tohoto cíle dělá společnost výrazné pokroky. Navíc plánuje rozšířit spolupráci s třetími stranami o nové partnery, které měření uživatelských statistik poskytují. Seznam jedenácti externích firem, mezi něž patří Moat, Oracle, Nielsen či DoubleClick, by se mohl rozrůst již v nadcházejících měsících. Služby první z nich, společnosti Moat, navíc mohou od začátku tohoto týdne poprvé využívat i zadavatelé v Evropě, nejenom v USA. Statistiky o účinnosti videokampaní na Snapchatu jsou k dispozici marketérům ve Velké Británii a Francii.

Snapchat tudíž vstupuje do roku 2017, kdy má dojít k jeho úpisu na burze, z pohledu zadavatelů slibně. Zajímavých novinek se ale dočkali také uživatelé. Anglickojazyčná mutace magazínu Forbes totiž právě na svůj snapchatový kanál s předstihem zveřejnila část žebříčku nejtalentovanějších lidí pod 30 let. Web Digiday.com připomíná, že je to vůbec poprvé, kdy se vydavatel rozhodl zveřejnit jeden ze svých klíčových obsahových projektů na sociální síti ještě před publikováním na jeho vlastní platformě.

Pro část uživatelů Snapchatu by ale ještě zajímavější zprávou mohl být návrat Kim Kardashianové na sociální média – a to právě i na Snapchat. „Internetová celebrita“ se ke sdílení svého života na sítích vrací po delším odmlčení, konkrétněji poprvé od listopadového přepadení v Paříži. Důvodů, proč se zajímat o Snapchat, každopádně přibývá a lze očekávat, že současná více než 150milionová uživatelská základna bude dál růst.

-jav-