Na českém internetu blokuje reklamu až třetina lidí
Reklamu častěji blokuji silní konzumenti zpravodajství, ukazuje studie Nielsen Admosphere.

Internetovou reklamu blokuje až třetina české internetové populace starší 15 let. Vyplývá to ze Studie o zpravodajství a zpravodajských webech agentury Nielsen Admosphere.
Reklamu častěji blokují muži, mladší respondenti (využívání nástrojů na blokování reklam klesá s rostoucím věkem), silní konzumenti zpravodajství na internetu. Studie také ukázala, že internetovou reklamu častěji blokují ti, kteří v posledních dvou letech platili za obsah na internetu. “To může ukazovat na to, že tito uživatelé byli častěji zasaženi následnou opakovanou reklamu díky remarketingu a možná proto sáhli po nástrojích na blokování,” dodává k výsledkům studie Lucie Vlčková, senior research managerka Nielsen Admosphere.
Nejčastěji se reklama blokuje na počítačích (32 %) a pomocí nástroje adblock (73 %).
Pokud by uživatelé měli uvažovat o vypnutí blokování reklamy, bylo by to proto, aby měli přístup k obsahu stránky, který se jim kvůli blokování reklamy skryl. Uvedlo to 39 % z těch, kteří online reklamu blokují. Čtvrtina by zvažovala vypnutí blokování reklamy výměnou za přístup do prémiových placených sekcí. 28 % respondentů blokujících reklamu uvedlo, že není ochotno blokování reklam vypnout za žádnou protihodnotu.
„Vzhledem k nárůstu placených sekcí na internetových stránkách roste podíl těch – oproti roku 2015 je to o 10 procentních bodů –, kteří jsou ochotni výměnou za přístup do těchto sekcí adblockery vypínat. Více se dostává do povědomí lidí fakt, že z něčeho se obsah stránek platit musí, a proto jsou ochotni reklamu v takovémto případě ‚přetrpět’,“ dodává Lucie Vlčková. Logicky pak také klesá podíl těch, kteří adblockery vypínat nechtějí.
Infografiku si můžete prohlédnout zde (kliknutím zvětšíte)
Zdroj: Nielsen Admosphere
-mav-