TeeGschwendner: Na českém trhu musíme posílit značku

středa, 09. srpna 2017, 08:00 Marketing MediaGuru

Známý německý prodejce čajů plánuje v Česku expanzi, spolu s tím posílí i investice do marketingu.

Obchody s čajem TeeGschwendner jsou v Německu takřka na každém rohu. Potkáte je ale i v Rakousku, Lucembursku, Brazílii, Saúdské Arábii, Kuvajtu, USA a také v České republice, kde má značka s názvem, jenž je pro Čechy přece jen trochu krkolomný, pobočku v pražské Vodičkově ulici. Zde si mohou zákazníci koupit na váhu některý z více než 350 čajů z celého světa či přijít několikrát do měsíce na řízené ochutnávky. Do budoucna plánuje TeeGschwendner na tuzemském trhu expanzi a spolu s tím i investice do marketingu.

„Naším dlouhodobým cílem je otevřít v České republice deset obchodů,“ prozrazuje pro MediaGuru.cz Beate Schaaf, manažerka Franchise/Sales International, s tím, že zaměřit se chce zejména na velká města, jako je Praha, Brno či Ostrava. „Jakožto franšízová společnost hledáme v současnosti partnera, který by měl zájem o investici v podobě otevření jedné či několika prodejen. Poté, co ho najdeme, dalším krokem bude rozhodnutí o vhodné lokalitě. Jde nám především o zdravý růst, ne o expanzi za každou cenu,“ dodává.

Prodejna TeeGschwendner ve Vodičkově ulici v Praze (foto: FB značky)
Prodejna TeeGschwendner ve Vodičkově ulici v Praze (foto: FB značky)

Spolu s expanzí jdou ruku v ruce i marketingové investice. „Naše značka není na českém trhu příliš známá, a proto ji musíme podpořit, abychom posílili její povědomí. Kombinovat přitom budeme online i offline aktivity,“ říká Beate Schaaf. Už nyní má TeeGschwendner svůj český FB profil i webové stránky a věnuje se online komunikaci. „Nicméně nejdůležitější jsou pro nás naši partneři na prodejně, protože reprezentují naši značku a zároveň přímo komunikují se zákazníky,“ doplňuje Schaaf.

Oslovovat chce značka především spotřebitele, kteří si potrpí na kvalitu, mají rádi čaj a jsou nakloněni bio produktům – ty totiž tvoří téměř polovinu nabízeného sortimentu. „Většinou nakupujeme čaj přímo od pěstitelů v jejich zemích, které naši čajoví ochutnávači pravidelně navštěvují. V naší laboratoři poté každý zakoupený čaj otestujeme, abychom mohli garantovat prémiovou kvalitu,“ popisuje Beate Schaaf. Pod kontrolou má TeeGschwendner i výrobu, balení a následnou distribuci čajů do prodejen. To, že taková cílová skupina v České republice je, značka nepochybuje. Češi podle Beaty Schaaf rádi zkouší nové věci, oblíbené jsou u nich především speciální příchuti a bylinkové čaje.

-stk-