Nejznámější obnovenou českou značkou je Kofola

středa, 06. září 2017, 08:00 Výzkum MediaGuru

Výzkum zjišťoval znalost značek, které zmizely po roce 1989 a poté se na trh vrátily.

Nejznámější obnovenou značkou po roce 1989 je podle výzkumu Médea Research značka Kofola. Druhou nejznámější je Tatra, za kterou následují Favorit a Mototechna.

„Pokud měli lidé spontánně uvést jednu značku z minulosti, která je opět na trhu, nejčastěji zazněla Kofola. To je logické, protože lidé si přirozeně více vybavují spotřební zboží, které je jim často na očích. Z tohoto hlediska není umístění Kofoly na prvních místech žebříčku žádným překvapením,“ uvedl Jan Matějka, vedoucí společnosti Médea Research s tím, že značky, které nepředstavují rychloobrátkové zboží, to mají z tohoto pohledu zákonitě těžší. „Vysokou míru celkové znalosti jsme ale také zaznamenali u značky Tatra, celých 96 procent. Třetí nejvyšší pak u značky Favorit, kterou znalo celých 90 procent respondentů. Čtvrtá skončila Mototechna s 89 procenty,“ doplnil Jan Matějka.

Znalost znovuvkříšených, resp. tradičních značek

Otázka: Znáte nějakou českou značku, která byla dobře známá za socialismu, následně změnou poměrů na čas zmizela z trhu, ale nyní opět funguje? Tedy tzv. znovuvkříšená značka?

Zdroj:
Zdroj: Médea Research, N = 506. Celková znalost Top of mind + další spontánně uvedené + navozená

-mav-