Galerie Rudolfinum má od podzimu novou koncepci vizuální identity, jejíž součástí jsou i nové webové stránky. Nově zavedený vizuální styl galerie nadále pracuje s původní značkou, která byla proporčně upravena, aby zajistila jednotnost a rozpoznatelnost všech výstupů galerie.
Již od 90. let používá Galerie Rudolfinum geometrický symbol odvozený z erbu cechu malířů sestávající ze tří rovnostranných trojúhelníků v kruhovém poli doplněný o textové označení instituce. Typografická část značky byla v minulosti upravována vždy podle vizuálního stylu jednotlivých výstav a použité písmo se měnilo v závislosti na podobě dané vizuální kampaně.
Cílem redesignu, jehož se ujala Iveta Bendová s Lukášem Pumprem z plzeňského Studia Petrohrad, proto bylo stanovení základních pravidel a rysů specifického vizuálního jazyka galerie, který by využívání loga sjednotil. V každém vizuálu tak musí být obsažen dominantní symbol kruhu se třemi trojúhelníky, styl byl dále zbaven konstrukčních nepřesností a doplněn o novou typografii
Hlavním požadavkem na nový vizuální styl byla především univerzálnost, ale zároveň dostatečná rozpoznatelnost galerie v prostoru města i v situaci, kdy je hlavní důraz kladen především na rozmanitost výstavního programu. Grafické zpracování jednotlivých výstav nadále zůstává předmětem soutěže, každá výstava tak nese svůj jedinečný vizuální styl.
Na nové logo navazují také loga edukačního prostoru Artpark a Kina Rudolfinum, které pracují se třemi trojúhelníky, jež jsou v prvním případě zmnoženy do podoby stavebnice nebo redukovány na jediný trojúhelník označující tlačítko Play.
Spolu s novou vizuální identitou byly vytvořeny také webové stránky ve spolupráci s designérem Teodorikem Menšlem. Důraz je kladen na jasnější navigaci, která má návštěvníkovi usnadnit nalezení důležitých informací pomocí co nejmenšího počtu kroků.
-stk-