PNS jedná s Mediaservisem o distribuci předplatného

pondělí, 27. listopadu 2017, 07:40 Tisk MediaGuru

Nejsilnější hráč na trhu distribuce tisku by mohl rozšířit svoji činnost také na trh předplatného.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Nejsilnější hráč na trhu distribuce periodického tisku, společnost PNS, má blízko k uzavření spolupráce se společností Mediaservis, která se týká distribuce předplatného tisku. Pro PNS by se tím otevřela cesta pro vstup na nový trh, který by pro ni mohl znamenat vylepšení celkové hospodářské kondice firmy.

„PNS by mohla pro distribuci předplatného významně využít své logistiky pro volný prodej,“ řekl MediaGuru.cz generální ředitel PNS Petr Novák. V uvažovaném modelu by PNS zajišťovala převzetí titulů z tiskáren a jejich rozvoz doručovatelům. Celkem by mělo jít asi o 2,5 tisíce míst, kde by se předávky uskutečnily. Doručení do schránek předplatitelů by už zajistil Mediaservis

PNS věří, že jednání se uzavřou tak, aby se od 1. ledna 2018 mohla na distribuci předplatného podílet. V tuto chvíli má jít o doručování předplatného denního tisku, a to všech deníků, které na českém trhu vycházejí. „Časopisy zatím nejsou na pořadu dne,“ dodal Petr Novák.

Petr Novák, foto: PNS

Petr Novák, foto: PNS

Jak už jsme dříve informovali, společnost Mediaservis anoncuje od začátku roku 2018 vstup na trh předplatného novin. Za tímto účelem chce otevřít asi tři tisíce nových pozic. Změny, které se rýsují na trhu distribuce předplatného tisku, souvisejí i s novou obchodní politikou České pošty, která zvyšuje ceny za rozvoz předplacených tištěných titulů. Vydavatelé proto začali uvažovat o alternativě k doručování. Mediaservis se už před lety na distribuci předplatného podílel, poté ale od něj vydavatelé odešli právě k České poště.

Zda by se mohla opakovat situace z období před rokem 2012, kdy vydavatelé měli podíly v distribuční společnosti Mediaservis, je zatím otázkou. Konkrétně šlo o tehdejší Vltava-Labe-Press, Mafra a Economia.

První novinová společnost se musí v posledních letech vyrovnávat s klesajícími výnosy z volného prodeje tištěných titulů. Reaguje na to rozšiřováním doplňkového sortimentu, úsporami, restrukturalizací a vyhledáváním nových obchodních příležitostí. Z tohoto pohledu představuje trh distribuce předplatného tisku potenciál nových výnosů a vyšší ziskovosti.

PNS v roce 2016 dosáhla konsolidovaných výnosů ve výši 2,98 mld. Kč (meziročně -7 %), zisk společnosti se zvýšil o 31 procent na 44 mil. Kč.

-mav-