Značky, které chtějí vstoupit na český trh

úterý, 21. listopadu 2017, 17:55 Marketing MediaGuru

Veletrh franchisingu představil koncepty, které mají zájem o vstup do Česka.

Na český trh chce vstoupit mnoho gastronomických i retailových konceptů, foto: Boco

Kavárna, kde se platí za čas, restaurace rychlého občerstvení, pro kterou menu připravují kuchaři se třemi michelinskými hvězdami, nebo třeba fitness studia kombinující posilování s bojovými sporty a sebeobranou pro celou rodinu, to jsou koncepty, které mají zájem vstoupit na český trh prostřednictvím franchisingu. V Praze se představily ve středu 15. listopadu na Veletrhu franchisingu. 

Z gastronomických konceptů chce do Česka přijít francouzské Anticafé, kavárna, v níž se neplatí za obsluhu a občerstvení, ale za čas. Hodina přijde do 5 eur, den na 25 a měsíc na 240, ceny se však liší podle zemí. Zákazníci zde mohou nerušeně sedět, pracovat a diskutovat podle svých zájmů. Nyní má Anticafé desítku poboček ve Francii a Itálii, do konce roku 2018 chce otevřít dalších 50 v Evropě.  

V kavárně Anticafé se platí za čas, nikoliv za obsluhu či občerstvení, foto: FB Anticafé

Dalším francouzským gastronomickým konceptem je fast-food Boco, pro něhož recepty navrhuje tým renomovaných kuchařů, z nichž je většina držiteli nejvyššího ocenění – tří michelinských hvězd. V nabídce jsou předkrmy, hlavní jídla, sýry, zákusky a nápoje, které lze vychutnat v atmosféře „pařížského bistra“, nebo si je nechat dovézt domů. V současnosti je Boco zastoupeno ve Francii, Belgii, Lucembursku a Švýcarsku.

Restaurace Boco má připomínat svým interiérem pařížské bistro, foto: FB Boco

Španělskou kulturu v pohostinství a gastronomii, včetně tradičních tapas nabízí koncept La Andaluza, jenž vznikl v roce 2013 a má již více než 90 poboček nejen ve Španělsku, ale i v Portugalsku. 

La Andaluza nabízí španělskou gastronomii, včetně tapas, foto: FB La Andaluza.

Britský koncept retro kavárny Creams vznikl v roce 2008. Jeho specialitou je čerstvě vyráběná italská zmrzlina – gelato –, jež je nabízena ve více než 40 příchutích. Doplňují ji další dezerty, včetně vaflí a palačinek, vyráběných podle amerických receptů. Zákazníci si také mohou z dostupných ingrediencí vymyslet svůj vlastní dezert. Americký a italský vliv je kombinován i v oblasti designu interiéru, který je laděn do černo-fialové kombinace. 

Creams kombinuje ve svém konceptu cukrárny italský a americký styl, foto: FB Creams.

Z Rakouska se chce na český trh rozšířit Voodies, další koncept reflektující stále sílící trend flexitariánství, tedy vědomé snižování konzumace masa a vyhledávání veganských a vegetariánských alternativ. Restaurace této značky se orientují na čerstvé produkty bez konzervantů, z biologicky kontrolovaných pěstitelských oblastí. 

Voodies, kombinující slova vegan a foodies, chce oslovit především flexitariány, foto: Stefanie Plümpe.

Z amerických konceptů má zájem o vstup na český trh celosvětová síť rodinných pizzerií v neapolském stylu Grimaldi’s. Její historie sahá až k roku 1930, kdy byly založeny první restaurace v New Yorku. Pro přípravu jídla používá jen čerstvé suroviny, má tajnou recepturu na omáčku, ručně dělanou mozzarellu i těsto. Důraz klade také na kvalitu vody, kterou si vždy nechává chemicky analyzovat, aby zjistila její přesné složení i obsah minerálních látek. Denny’s je americká síť, jež má v současnosti 2150 restaurací v USA a dalších 13 zemích. Jedná se o restaurace s obsluhou, jejichž součástí je často i bar. Dalším zájemcem je kavárenský řetězec PJ Coffee New Orleans, nabízející širokou škálu horkých, ledových a mražených kávových nápojů. Fast casual sendvičový bar Arby’s má již 3400 provozoven v USA, Kanadě, Turecku a dalších zemích Blízkého východu.

Restaurace Grimaldi's nabízí pizzu s vlastní omáčkou i mozzarellou, foto: FB Grimaldi's.

Americké fast-food restaurace s cukrárnou Dairy Queen Grill & chill jsou již zastoupeny ve 30 zemích světa. V celkem 6 800 pobočkách servíruje hamburgery, saláty, tortilly, sendviče a také „točené chlazené produkty“ jako zmrzliny, ovocné a ledové šťávy nebo tzv. blizzard, jemně zpracované ovocné smoothies, nebo moolatte, nápoje na bázi kávy.

The Tilted Kilt propojuje restauraci se sportovním barem, sází nejen na velké televizní obrazovky, širokou nabídku piva, ale i obsluhu ve skotském kiltu. 

The Tilted Kilt s obsluhou, tzv. Kilt Girl, foto: FB The Tilted Kilt.

Z retailových konceptů na trh míří dánská síť IDdesign, prodávající nábytek a bytové doplňky ve skandinávském stylu. Její sortiment je rozdělen do tří stylových skupin, které umožňují uspokojit zákazníka, ať již má představy o bydlení spíše elegantní, severské, nebo moderní. V současnosti má prodejny nejen v Dánsku, ale také v Maďarsku nebo na Blízkém východě.

IDdesign nabízí nábytek a bytové doplňky ve skandinávském stylu, foto: FB IDdesign.

Dalším dánským hráčem je šperkařství Amazing Jewelry, jež se svými výrobky za nízké ceny snaží oslovit širokou skupinu zákazníků. V cenové relaci od 10 do 100 eur nabízí zlaté, stříbrné i diamantové šperky.

Zájem o český trh má i nizozemská módní značka Noa Noa, jež svůj název odvozuje od tahitských slov „jednoduchost a harmonie“. Značka klade důraz na kvalitní materiály a zhotovení, promyšlenost detailů a jednoduchou eleganci. Ročně představí pět kolekcí – jaro, léto, podzim, zima a Vánoce. Kromě oblečení, bot a doplňků pro ženy nabízí ve stejném stylu i kolekci pro děti. Dnes má značka 120 obchodů v 25 zemích, zastoupena je také v 750 multifunkčních obchodech po celém světě.   

Obchod nizozemské módní značky Noa Noa, foto: Noa Noa

Z Itálie pochází síť prodejen s brýlemi Nau, jež svou nabídku obměňuje každé dva týdny. Láká na „italský cit pro módní trendy, vášeň i kreativitu“. V sortimentu jsou také zastoupeny obruby Prezzo Zero, za které zákazník nemusí nic platit, pokud má doporučení a předpis od očního lékáře. Nyní má 123 prodejen ve 12 zemích. 

O Česku také uvažuje jednička na španělském trhu kadeřnictví a salónů krásy Marco Aldany, která za více než 50 let své existence vybudovala přes 400 poboček v Evropě, Africe a Latinské Americe. Spolupracuje pouze s nejvýznamnějšími světovými značkami kadeřnických a kosmetických produktů, sama si vyvíjí know-how a vychovává vlastní stylisty. 

Z Norska k nám míří fitness studia Hitio Gym, jež se zaměřují na bojová umění a sebeobranu pro celou rodinu. Rodiče zde mohou trénovat společně se svými dětmi, přičemž se každý může věnovat své disciplíně. 

-stk-