Jaké oborové knihy si přát pod stromeček?

čtvrtek, 7. prosince 2017, 11:30 Marketing, Reklama MediaGuru

Přinášíme výběr letos vydaných knih, pojednávajících o médiích, reklamě, marketingu či PR.

Ke konci roku opět přinášíme výběr letošních knižních novinek, které mohou být užitečné pro práci v médiích, marketingu, reklamě a PR.

Slovník žurnalistiky obsahuje pojmy z oblasti tisku, rozhlasu a televize, obohacené o zajímavé příklady z praxe, citáty, ale také obrazový doprovod. Součástí jsou i podrobnější hesla z kulturní žurnalistiky a publicistiky, hesla související s digitalizací a internetizací médií, ale také z široké vydavatelské sféry, postihující například časopiseckou a nakladatelskou problematiku. Slovník je výsledkem práce 17 autorů působících na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, editory jsou Jan Halada a Barbora Osvaldová.

Televizní seriálovou tvorbou se zabývá ve své knize Světy na pokračování filmový teoretik Radomír D. Kokeš. Na seriály se dívá přes jejich vnitřní uspořádání, práci s divákem i hledání jednotného přístupu k různorodým dílům.

V knize Světy na pokračování se Radomír D. Kokeš zabývá televizními seriály.

Pohled do historie reklamy nabízí publikace Dušana Pavlů: Reklub 1927–1949 – Kapitoly z dějin československé reklamy. Zabývá se historií marketingových komunikací v Československu v první polovině minulého století, kdy dominantní místo v této oblasti zaujímal Reklamní klub československý. V osmi kapitolách zachycuje činnost existence Reklubu, jeho úspěchy i problémy, ale především jeho přínos pro vývoj československé reklamy a marketingové komunikace.

Pro zájemce o in-store komunikaci je vhodná nová publikace Marketingová komunikace v místě prodeje od Daniela Jesenskéhob, která vyjde v prosinci. Postupně se věnuje vymezení a funkcím in-store komunikace v kontextu komerčních komunikací, shrnuje souvislosti s nadřazenými disciplínami shopper marketingu a category managementu, zabývá se jak nákupním chováním, rozhodováním a impulzivitou, tak atributy funkčnosti POP aplikací z pohledu jejich umisťování a multisenzorických vlastností. Na závěr jsou prezentovány strategie a metody výzkumu a moderní přístupny, trendy a technologie, které se v předmětných oblastech uplatňují.

Kniha Marketingový výzkum Radka Tahala reflektuje moderní výzkumné technologie a postupy, například neuromarketing, eye-tracking, conjoint analýzu a další inovativní metody. Zvláštní část je věnována měření médií a mediálním výzkumům. Přináší také řadu praktických aplikací z oblasti produktových a cenových testů, výzkumu životního stylu i testů reklamních kampaní. V závěru autoři radí, jak postupovat při výběru výzkumné agentury a věnují se etice v oboru.

Problematice B2B marketingu se věnuje publikace Hany Lošťákové Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Seznamuje čtenáře s novodobým pojetím marketingu, marketingem vztahů, jeho základními rysy, principy, fázemi a vývojovými trendy.

O psychologii vkusu a fungování kulturních trhů, které nenápadně utvářejí naše životy, pojednává kniha Hitmakeři. Její autor Derek Thompson v ní odkrývá pozadí trháků popkultury, které si dokázaly získat pozornost lidí v době věčného rozptylování.

O tom, co dělá hit hitem, se dočtete v knize Hitmakeři od Dereka Thomsona.

Do zákulisí politických kampaní amerických prezidentských voleb zavádí čtenáře publikace Institutu politického marketingu Americké volby – Nejdražší show světa, jež přináší odpovědi i na takové odpovědi, jako kolik hodin denně spala hairstylistka Hillary Clintonové nebo proč nosil Trump nepadnoucí saka za statisíce.

Marketingový expert Jakub Horák letos vydal beletristickou knihu Kočky jsou vrženy. Někdejší výkonný ředitel AKA Jiří Janoušek sepsal své novinářské vzpomínky pod titulem Byl jsem u toho, když Lendl stoupal na tenisový trůn, Werich uzavíral svou životní pouť, Hušák vsadil Sazku do hry o arénu. A Jaroslav Kmenta publikoval knihu Boss Babiš, jež se stala důvodem k několika roztržkám – pozvání autora do pořadu Frekvence 1 vyústilo v odchod moderátorského dua Těžkej Pokondr, kterému se nelíbily četné zásahy vedení do výběru hostů, společnost O2 zase vysvětlovala, že nabízená sleva na knihu prostřednictvím e-shopu O2 Active neměla žádný politický podtext.

-stk-