Starbucks je deset let v Česku, rozšíří se do Olomouce

neděle, 4. února 2018, 09:15 Aktuality, Marketing MediaGuru

Kavárenský řetězec Starbucks je na českém trhu deset let. I nadále rozšiřuje svou síť.

Otevření Starbucks na Hatích u Znojma, foto: Starbucks

Otevření Starbucks na Hatích u Znojma, foto: Starbucks

Značka Starbucks v lednu oslavila na českém trhu deset let. Od roku 2008, kdy americký kavárenský řetězec otevřel svou první pobočku na Malostranském náměstí v Praze, zde vzniklo pod logem se zelenou sirénou 33 kaváren. Kromě Prahy se nacházejí v Brně, Ostravě, Hradci Králové a ve Znojmě. V letošním roce (květen- červen) k nim přibude další pobočka v Olomouci. I nadále zamýšlí Starbucks širší expanzi i do jiných krajských měst, jejichž konkrétní jména ale zatím neupřesnil.

„Po deseti letech na českém trhu mohu říci, že Češi a dobrá káva patří k sobě. Díky stále se rozrůstající základně věrných zákazníků vidím budoucnost jména Starbucks opravdu dobře,“ říká Lukáš Porazil, regionální ředitel společnosti AmRest pro Česko, Slovensko a Maďarsko.

Značka staví svou strategii na pěti pilířích: kromě kávy klade důraz na podobu svých kaváren, vyškolení svých zaměstnanců, společenskou zodpovědnost a vztah k zákazníkům. V roce 2013 uvedl řetězec v tuzemsku věrnostní kartu Starbucks Card, s níž je možné platit v kavárnách, sbírat věrnostní body a získávat řadu výhod či sezónních akčních nabídek. O dva roky později přidal aplikaci, přes níž je možné platit prostřednictvím mobilního telefonu. „Lidé k nám do kaváren chodí především pro zážitky,“ dodává Porazil.   

Starbucks se na českém trhu dělí o zákazníky s konkurencí britského řetězce Costa Coffee, který provozuje 44 kaváren, českého Cross Café s 26 kavárny a indického Café Coffee Day s 10 kavárny. Síť vlastních kaváren buduje v rámci svých restaurací také McDonald's, jenž v Česku provozuje 55 McCafé. 

Z globálního pohledu se Starbucks potýká se zpomalením růstu, přičemž na vině je především domovský americký trh, kde dosavadní sázka na sezónní nápoje, merchandising a dárkové poukazy přestávají fungovat a nedokážou přilákat nové zákazníky. Naopak se daří kavárenskému řetězci v Číně. 

-stk-