Burda Praha loni více než zpětinásobila svůj zisk

pátek, 23. března 2018, 15:20 Tisk MediaGuru

Vydavatel časopisů Elle, Marianne či Marie Claire loni výrazně vylepšil hospodaření.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Vydavatelství Burda Praha dosáhlo v loňském roce čistého zisku ve výši 20,5 mil. Kč. To je ve srovnání s rokem 2016 více než pětkrát tolik. Obrat se sice snížil o 13 % na 519 mil. Kč, což ale vydavatelství přičítá uzavřeným titulům na konci roku 2016 (v roce 2017 už nevycházely časopisy Maxim a InStyle).

Nárůst ziskovosti má souviset se zvyšováním efektivity provozu (restrukturalizace na konci roku 2016) a také s využíváním výnosového potenciálu značek Elle, Marianne, Marie Claire, Apetit a dalších. Vydavatelství pomáhají i nákupní akce Shopping Fever a Dny Marianne.

„Finanční výsledky potvrzují správnost naší strategie soustředění se na silné lifestylové mediální značky. Rozvíjíme nejen tisková média a již tradiční akce pro naše čtenářky, ale významně investujeme i do rozvoje internetových platforem,“ přiblížila Petra Fundová, generální ředitelka Burdy Praha.

Základní údaje o hospodaření Burda Praha (tis. Kč)

  2017 2016 změna (%)
tržby z prodeje výrobků a služeb 519 129 596 613 -13
provozní výsledek hospodaření 28 848 10 289 180
zisk před zdaněním 28 136 8 659 225
výsledek hospodaření po zdanění 20 497 3 686 456

Vývoj obratu prodeje inzerce a časopisů (tis. Kč)

  2017 2016 změna (%)
prodej inzerce 297 383 351 281 -15
prodej časopisů 206 474 226 720 -9

Zdroj: výroční zpráva Burda Praha 2017

Burda Praha patří k nejvýznamnějším hráčům na tuzemském magazínovém trhu. Ročně vydává kolem 40 periodických časopisů, provozuje online projekty a organizuje eventy. Patří do skupiny Burda International, člena holdingu Hubert Burda Media.

-mav-