Subway prochází redesignem, v Česku plánuje rozvoj
Zatímco doma v USA redukuje Subway síť svých poboček, na českém trhu plánuje naopak její rozšíření.
Značka Subway existuje na trhu už od roku 1965, kdy její první provozovna vznikla v americkém městě Bridgeport. Od té doby se tento sendvičový řetězec rozrostl do více než 100 zemí, kde má celkem 44 tisíc restaurací. Na českém trhu, kde působí od roku 2003, funguje celkem 19 poboček. Zatímco ve své domovské zemi, v USA, redukuje Subway síť svých poboček, v Česku chce letos naopak nové restaurace otevírat. „Připravujeme top lokalitu v Praze a restauraci ve Zlíně, které otevřou v první polovině tohoto roku. Dále bychom se chtěli rozvíjet i v dalších větších městech,“ popsala na dotaz MediaGuru.cz Irena Ocková, communication specialist společnosti.
Nové restaurace budou navíc v již novém designu „Fresh Forward“, který firma představila v loňském roce. Větší prostor dostanou čerstvé ingredience, které budou podpořeny například speciálním vystavením. V interiéru bude kladen důraz na jasnější barvy, lepší osvětlení i elegantnější nábytek. Součástí budou také samoobslužné kiosky.
U stávajících poboček bude změna postupná v dlouhodobějším horizontu. „Design restaurací je ovlivněn i tím, jak naše franšíza funguje – každá restaurace je vlastněna individuálním franšízantem. Remodel se tedy bude vázat na původní datum povinného remodelu dle smlouvy, na finančních možnostech franšíznata a celkovém stavu provozovny. Změna bude tak pozvolná a zdravá, spíše než agresívní,“ přiblížila Irena Ocková s tím, že remodelling je potřeba dobře naplánovat už vzhledem ke kapacitě dodavatelů vybavení.
Nový design navazuje na změnu loga, které bylo představeno v roce 2016 a svou podobou má podtrhnout čerstvost ingrediencí, s nimiž se v Subwayi pracuje. Nově staví na žluto-zelené kombinaci, odkazující k paletě barev, typické pro 60. léta, kdy byla společnost založena. Zachována je ale i bílo-žlutá kombinace, která se využívá většinou na tmavších podkladech. Změna vizuálů značky proběhla na českém trhu ke 3. listopadu loňského roku, v USA již v první polovině 2017. „Zpoždění je tak minimální, vzhledem k počtu zemí a materiálů, které se museli implementovat,“ dodala Ocková.
Jednotliví čeští franšízanti dostávají od regionální kanceláře Subway pro střední a východní Evropu marketingovou podporu. Značka komunikuje převážně na internetu, zejména na sociálních sítích, dále využívá rádio a outdoor.
Na tuzemském trhu se Subway potýká s konkurencí českého hráče Bageterie Boulevard, který v současnosti provozuje 35 poboček, z toho po dvou pobočkách na Slovensku, v Německu a v Dubaji. Dále i s dalšími fastfoodovými řetězci, jako je McDonald's, KFC, Burger King či Pizza Hut.
-stk-