Televize Seznam má první čísla sledovanosti

čtvrtek, 22. března 2018, 00:10 TV MediaGuru

Do elektronického měření sledovanosti se nová televize připojila od začátku března.

Foto: Seznam.cz

Foto: Seznam.cz

Televize Seznam, kterou letos v lednu uvedla internetová společnost Seznam.cz, už má k dispozici první čísla z elektronického měření sledovanosti ATO. V měření se Televize Seznam objevuje od začátku března, tedy necelé dva měsíce poté, co zahájila své vysílání.

Dosavadní čísla ukazují, že průměrný podíl na sledovanosti Televize Seznam za prvních dvacet dní v měsíci březnu představuje v divácké skupině starší 15 let 0,12 % (období 1.-20.3. 2018). Takový výsledek odpovídá očekávání, uvedený průměrný podíl je srovnatelný s podílem některých menších tematicky úzce zaměřených televizních stanic (např. dětských či filmových kanálů).

Televize Seznam ale zároveň podle prvotních dat vykazuje relativně vysoký zásah (reach), který je ve srovnání s dosaženým podílem na sledovanosti nadprůměrný. Za uvedené období prvních dvaceti dní v březnu dosahuje zásah téměř milionu diváků (D15+), konkrétně je to 970 tisíc. To je víc, než jaký zásah vytvářejí televize s podobným podílem na sledovanosti, jaký zatím vykazuje Televize Seznam. 

Podíl a reach vybraných TV stanic, 1.-20.3. 2018, 15+

TV podíl (%) reach (tis.)
Barrandov Family 0,16 791
Film+ 0,16 529
Minimax 0,15 232
JOJ Cinema 0,14 517
Nickelodeon 0,14 250
Nick Jr. 0,13 168
Seznam.cz TV 0,12 970
Retro 0,10 335
Spektrum 0,09 296
National Geographic 0,07 264
Rebel 0,06 391

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Informačně-zábavní televize, vycházející z internetových pořadů Seznam Zprávy a televize Stream.czvysílá ve třetím celoplošném multiplexu Českých Radiokomunikací a pokrývá tak 97 % domácností ČR. Rovněž je přístupná přes několik satelitních a kabelových operátorů, mezi nimi UPC, O2, Skylink či T-Mobile. 

Konkrétní cíle ve sledovanosti při svém startu neuvedla, místopředseda představenstva Pavel Zima naznačoval, že Seznam.cz si uvědomuje, jak obtížné je získat na televizním trhu podíl v jednotkách procent. „Budeme rádi za každé procento," uvedl k možnému podílu na sledovanosti v lednovém rozhovoru pro MediaGuru.cz. 

-mav-