Křetínského CMI kupuje rádia od Lagardere

úterý, 17. dubna 2018, 08:10 Rádio MediaGuru

Obchod se týká nejen českého trhu, ale také Polska, Slovenska a Rumunska.

Foto: Evropa 2

Společnosti Czech Media Invest (CMI) a Lagardere Group oznámily, že se dohodly na podmínkách prodeje rozhlasových stanic, které nyní Lagardere vlastní v České republice, Polsku, Slovensku a Rumunsku. Prodejní cena těchto aktiv činí 73 miliónů eur (cca 1,8 mld. Kč). Společnosti provozující rozhlasové stanice vykázaly loni konsolidované tržby ve výši přibližně 56 miliónů eur.

Podle Lagardere jde o první ze série prodejů, které má být v souladu se strategickými zájmy Lagardere Active, které v březnu 2018 firma oznámila. 

Na českém trhu se jedná o rozhlasové stanice Evropa 2, Frekvence 1, Radio Bonton, Dance Radio či Rádio Pigy. Z poloviny také vlastní Radio Zet. Lagardere patří k největším hráčům na rádiovém trhu s podílem cca 20 % na poslechovosti. Vlastní také 50% podíl v zastupitelství Radiohouse, které je nejsilnějším hráčem na rozhlasovém reklamním trhu.

„Tyto akvizice podpoří rozvojovou strategii společnosti Czech Media Invest v mediálním segmentu. CMI tak získává do svého portfolia nový mediatyp postavený na silných rozhlasových brandech,“ uvedl mediální zástupce CMI Daniel Častvaj.

Uzavření transakce je podmíněno především schválením ze strany místních regulačních orgánů v dotyčných zemích.

Otázky dalších kroků zatím CMI nespecifikuje. „Nejprve musíme vyčkat na uzavření transakce, tzv. closing, pak se do detailu seznámíme s fungováním jednotlivých stanic a poté stanovíme základní priority rozvoje," sdělil MediaGuru.cz Častvaj.

Zakoupená rádia

Česko

  • Evropa 2: (denní poslechovost 860 tisíc)
  • Frekvence 1: (denní poslechovost 818 tisíc)
  • Rádio Bonton: (denní poslechovost 37 tisíc)
  • Dance Radio: (denní poslechovost 13 tisíc)
  • Zet (50 %): (denní poslechovost 9 tisíc)
  • Pigy: (NA)

Rumunsko

  • Europa FM: (denní poslechovost 1,5 milionu)
  • Virgin radio: (NA)
  • Vibe fm: (NA)

Slovensko

  • Europa 2: (denní poslechovost 300 tisíc)

Polsko

  • Radio Zet: (denní poslechovost 6 milionů)
  • Radio Zet Chilli: (denní poslechovost 200 tisíc)
  • Radio Zet Gold: (denní poslechovost 600 tisíc)
  • Antyradio: (denní poslechovost 600 tisíc)
  • Radio Plus Polska: (denní poslechovost 600 tisíc)

Zdroj: Lagardere Active, Radio projekt 3+4Q/2017

Společnost Czech Media Invest, kterou spoluvlastní a řídí podnikatel Daniel Křetínský, je prostřednictvím svých dceřiných společností Czech News Center a CN Invest předním mediálním domem v České republice. Vydává čtyři deníky (Blesk, Aha!, Sport, E15), několik desítek časopisů (mezi nimi mj. Reflex, ABC, Svět motorů) a webových titulů. Společnost také vlastní dvě tiskárny a je lídrem v oblasti vydávání knih a distribuce tisku.    

O celkovém zásahu Křetínského médií se můžete více dočíst zde

O jednání Křetínského o koupi časopisů Elle a dalších zde a o časopisu Marianne zde.

-mav-