Tendr na biopotraviny za 24,5 mil. má Media Age

středa, 2. května 2018, 07:34 Aktuality, Reklama MediaGuru

První státní zakázku na podporu biopotravin získala brněnská agentura Media Age.

Foto: Mlékárna Valašské Meziříčí

Foto: Mlékárna Valašské Meziříčí

Ve státním tendru na roční propagaci biopotravin a ekologického zemědělství vyhrála brněnská společnost Media Age. Stát by jí měl vyplatit 24,5 milionu korun, soutěže se zúčastnily tři firmy. ČTK to sdělila mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Vladimíra Nováková. Zakázka na podporu biopotravin byla letos vypsána po letech poprvé. Stát jinak podporuje například značky kvality Klasa nebo Regionální potravina.

„Smlouva je v oběhu, čeká se na podpisy," řekla Nováková. „Jsme rádi, že stát po letech nějaké peníze na podporu biopotravin vyčlenil," řekl Jan Valeška ze spolku PRO-BIO liga. Podle něj je pozitivní informací, že SZIF přiřadil také na práci na propagaci své zaměstnance, aby na činnost agentury dohlédli.

Podle zadávací dokumentace by měla firma pomáhat s konzultací marketingu, podpory prodeje a agenturní činnosti v reklamě a také radí v otázkách průzkumu trhu a veřejného mínění. Měla by také vypracovat základy reklamní koncepce a PR kampaň.

Češi předloni podle státu nakoupili biopotraviny za 2,55 miliardy korun, cena spotřebovaných biopotravin tak vzrostla o 13,5 procenta. Každý člověk za ně v průměru zaplatil 241 Kč, tedy o 28 korun meziročně více. Nejvíce lidé kupují v biokvalitě mléko a mléčné výrobky, ovoce a zeleninu a šťávy z nich a také zpracované potraviny jako koření, hořčice, kávu, čaj nebo hotové pokrmy typu kojenecké výživy.

Podíl biopotravin na celkové spotřebě se meziročně zvětšil zhruba o dvě desetiny procentního bodu na 0,9 procenta. Trh s biopotravinami rostl šestým rokem v řadě, spotřeba vzrostla nejvíce od roku 2008. Stále však nedosahuje tří procent, kterou stanovilo ministerstvo zemědělství.

Plán rozvoje ekologického zemědělství, který v roce 2015 schválila vláda, počítá s tím, že by podíl biopotravin na celkové spotřebě potravin a nápojů měl do konce roku 2020 činit tři procenta. Toho ale měla ČR podle plánu schváleného v roce 2010 dosáhnout již předloni.

Stát podporuje i další značky kvality, například Klasa. Loni dal podle údajů SZIF například 146,4 milionu korun na propagaci kvalitních potravin. Letos fond vypsal tendr na další podporu značek kvality na další tři roky, zatím v něm nikdo nezvítězil. Hlavní část kampaně dosud dělaly agentury McCann-Erickson Prague a 1 Year&More production.

-čtk-