BrandZTop 100: Nejhodnotnější značkou zůstává Google

úterý, 29. května 2018, 11:20 Výzkum MediaGuru

Na čele žebříčku nejhodnotnějších značek světa zůstávají Google a Apple, na třetí místo poskočil Amazon.

Logo BrandZTop 100

Celková hodnota značek žebříčku BrandZTop 100 vzrostla o 21 %, v absolutní hodnotě o téměř 750 miliard dolarů, na nové maximum 4.4 bilionů. Vyplývá to z aktuálního žebříčku.

Osm z deseti značek z Top 10 jsou značky technologické nebo s technologiemi spojené. Tato kategorie i nadále žebříčku kraluje se značkami Google a Apple na 1. a 2. místě s růstem o 23 % na 302.1 miliardy dolarů a o 28 % na 300.6 miliardy dolarů v tomto pořadí. Amazon se posunul na 3. příčku před Microsoft, vzrostl o 49 % na 207.6 miliard dolarů, zatímco Tencent dosáhl 5. příčky před Facebookem (č. 6) s růstem hodnoty značky o 65 % na 179 miliard dolarů, což je posun o tři příčky vzhůru od loňského hodnocení.

Čína má v žebříčku tři nejrychleji rostoucí značky, jejich růst je dvakrát rychlejší než růst amerických značek. Je to také první rok, kdy rostly neamerické značky rychleji než ty americké.

Žebříček BrandZ Top 10 nejhodnotnějších značek světa 2018

Pořadí 2018 Značka Kategorie Hodnota značky 2018 ($M) Změna v hodnotě značky Pořadí 2017
1. Google Technologie 302,063 +23 % 1.
2. Apple Technologie 300,595 +28 % 2.
3. Amazon Obchod 207,594 +49 % 4.
4. Microsoft Technologie 200,987 +40 % 3.
5. Tencent Technologie 178,990 +65 % 8.
6. Facebook Technologie 162,106 +25 % 5.
7. Visa Platby 145,611 +31 % 7.
8. McDonald's Fast Food 126,044 +29 % 10.
9. Alibaba Obchod 113,401 +92 % 14.
10. AT&T Telecom 106,698 -7 % 6.

Zdroj: BrandZTM Top 100, Millward Brown, WPP

Kompletní zprávu najdete zde.

Hlavní trendy v letošním žebříčku BrandZGlobal Top 100

  • Marketing založený na inteligenci, jako např. AI a AR, umožňuje značkám ‘ožít a prospívat’ a udržet si relevanci pro spotřebitele.
  • JD.com a HP se znovu objevují v letošním seznamu, po svém prvním výskytu v BrandZTop 100 v roce 2016.
  • Americký telekomunikační gigant Spectrum (č. 27) dovedl do žebříčku nováčky Uber (č. 81) a Instagram (č. 91).
  • Loňská nejrychleji rostoucí značka Adidas poskočila v žebříčku na 100. pozici.
  • Poprvé se v pořadí objevila indonéská značka v podobě regionální banky BCA na 99. pozici.
  • Při hledání maximální efektivity se pro značky ukázalo zlomovým partnerství. Vedoucí značky i nadále zvyšují laťku očekávání zákaznického zážitku, a to ve všech oblastech - jak online tak i offline— od vyzkoušení k vyzvednutí či doručení skrze strategické, dlouhodobé partnerství.
  • Obchod (retail) vykázal silný růst jako nejrychleji rostoucí kategorie s nárůstem o 35 % hodnoty během posledního roku.
  • I nadále dominují značky spojené s technologiemi. Představují více než polovinu (56 %) z celkové hodnoty BrandZ Top 100.

O žebříčku BrandZ

Pro identifikování přínosu dané značky v dolarech kombinuje BrandZ měření equity značky na základě rozhovorů s více než třemi miliony spotřebitelů po celém světě o tisícovkách značek s analýzami finančních a obchodních výsledků každé ze společností (s využitím dat Bloomberg a Kantar Worldpanel). Žebříček BrandZ bere v úvahu mimo jiné i to, co si lidé o značce, kterou kupují, vlastně myslí.

-mav-