MOL na českém trhu utlumí značku Pap Oil

čtvrtek, 3. května 2018, 17:35 Marketing, Retail MediaGuru

Skupina MOL odstupuje od strategie dvou značek, Pap Oil se změní na MOL. Rozšířen bude také koncept občerstvení Fresh Corner.

Zdroj: FB Pap Oil

Zdroj: FB Pap Oil

Maďarská skupina MOL, jež s 306 pobočkami provozuje na českém trhu druhou největší síť čerpacích stanice,  se rozhodla zrušit svou modrou značku Pap Oil, kterou koupila v roce 2012. Upouští tak od obchodní strategie dvou značek a vydává se cestou jednotné sítě pod značkou MOL. Pap Oil tak čeká změna, kterou před časem prošly původní čerpací stanice Agip, Slovnaft a Lukoil. Rebranding celkem 114 stávajících „modrých” stanic by měl být dokončen do konce roku 2020.

„Rozhodnutí realizovat strategii dvou značek nebylo nikdy definitivní. V době slučování celkem čtyř značek jsme tento koncept z pohledu energie a financí potřebných na celkový rebranding vyhodnotili jako nejlepší. Zhruba před půl rokem jsme ale dospěli k rozhodnutí, že z hlediska zákazníka je jednodušší a efektivnější mít vše pod jednou značkou. Bude naprosto jasné, jaké služby a jakou kvalitu mohou řidiči očekávat od celé naší sítě,“ vysvětluje Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika, s tím, že i pod jednou značkou je možné provozovat „silnější a trochu slabší čerpací stanice”. K tomuto kroku společnost také vedly náklady na udržování dvou značek, z nichž každá vyžaduje vlastní strategii i marketing.

Pod původní značkou Pap Oil bude podobně jako v případě Slovnaftu ponecháno jen několik stanic v modernizované podobě. O jejich budoucím konkrétním využití se společnost teprve rozhodne.

Rebranding sítě Pap Oil už odstartoval. „Začali jsme s pobočkami na frekventovaných atraktivních místech, kde v rámci rekonstrukce zavádíme i náš občerstvovací koncept Fresh Corner. Nyní máme moderních stanic s Fresh Cornerem sto, do konce roku 2019 chceme, aby to byly téměř všechny stanice MOL. Postupně k nim budou přibývat právě původní stanice Pap Oilu,“ popisuje Richard Austen. Konkrétní lokality, kde bude koncept občerstvení umístěn, budou vybírány především podle intenzity provozu.

Koncept Fresh Corner byl v Česku poprvé představen v červenci 2015 na stanici MOL ve Vyškově, v pořadí 100. byl otevřen v pražském Podolí. „S otevřením každého nového Fresh Corneru se vždy pojí kompletní rekonstrukce interiéru. Letos takovou úpravu podstoupí více než 70 čerpacích stanic a do konce roku 2019 by jí měly projít další stanice MOL,“ doplňuje Richard Austen s tím, že zaveden by měl být na všech stávajících 187 stanicích. Ve střední Evropě jich MOL provozuje celkem 500. 

Fresh Corner staví na třech základních principech: kvalitní zrnkové kávě, široké nabídce občerstvení, včetně teplých jídel, a tradičním prodeji potravin. „Od začátku na trhu se koncept vyvíjel a upravoval podle potřeb zákazníků. Do nabídky jsme tak přidali třeba teplá jídla, optimalizovali jsme tok zákazníků v prodejně, nebo jsme v posledních měsících uvedli novou nabídku čerstvých těstovin,“ vyjmenovává Tomáš Lux, ředitel retailu MOL ČR.  V nabídce je dále tradiční jídlo „do ruky“, jako jsou sendviče, toasty a panini, slané a sladké pečivo i několik druhů polévek. Letos přibude například i Fresh Corner Donut.

Velký potenciál do budoucna vidí MOL také v sortimentu zdravých potravin. „Chceme vycházet vstříc požadavkům zákazníků, kteří stále častěji žádají zdravé občerstvení, potraviny bez lepku či například bez cukru. Je to jedna z mnoha výzev, které nyní čelíme, ale pro nás je současný Fresh Corner stále jen začátek,” podotýká Lars Hoglund, zakladatel konceptu Fresh Corner. „Už nyní přemýšlíme, jak udržet koncept svěží pro zákazníky i za tři roky,” dodává.

Fresh Corner na čerpací stanici MOL, zdroj: MOL

Fresh Corner na čerpací stanici MOL, zdroj: MOL

Interiér konceptu občerstvení Fresh Corner, zdroj: MOL

Interiér konceptu občerstvení Fresh Corner, zdroj: MOL

„Na příkladu Fresh Corneru se potvrzuje, že posiluje změna v poměru marží mezi prodejem motorových paliv a tzv. non-fuel segmentem. Ten se dnes pohybuje v České republice již někde kolem 40 % celkových maloobchodních marží, což je nejvíc ve Skupině MOL,“ přibližuje Richard Austen.

Gastronomická nabídka hraje stále větší roli i u konkurenčních sítí. Benzina se se čtyřmi stovkami stanic pustila do modernizace svého konceptu Stop Cafe, kde rovněž klade důraz na zdravou výživu. OMV loni nově zařadila čerstvě připravené sendviče, jejíž recepturu připravil šéfkuchař Emanuel Ridi, Shell zase spolupracuje s kavárenským řetězcem Costa Coffee či fresh bary Fruitisimo.  

-stk-