Sorrell: Na mediálním trhu dojde ke konsolidaci

sobota, 23. června 2018, 08:40 Reklama MediaGuru

Bývalý šéf skupiny WPP se domnívá, že na poli mediálních holdingů se dá očekávat další konsolidace.

Martin Sorrell v Cannes, foto: Petr Miláček

Martin Sorrell v Cannes, foto: Petr Miláček

V pátek 22. června vystoupil na festivalu Cannes Lions bývalý šéf skupiny WPP Martin Sorrell. Na pódiu divadla Lumière se potkal v diskusi s novinářem z časopisu The New Yorker Kenem Aulettem, mimo jiné autorem knihy Frenemies: The Epic Disruption of the Ad Business.

Martin Sorrell odmítl, že by za jeho odchodem z nejvyššího vedení WPP stálo zneužití peněz, včetně najímání sexuálních pracovnic za firemní peníze, jak psal nedávno The Wall Street Journal. „Odešel jsem, protože jsem celou situaci cítil jako neudržitelnou a můj odchod bylo nejlepším řešením pro všechn,“ vysvětlil s tím, že velký tlak vznikal stagnujícím obratem firmy.

Ke své nové aktivitě, kdy má převzít kontrolu nad firmou Derriston Capital a usilovat o koupi S4 Capital, dodal jen, že se jedná „o malou agenturu, která svým objemem nemůže nikoho ohrozit“. „Je tak malá jako oříšek, ale samozřejmě to může způsobit alergikům na oříšky určité problémy,“ podotkl.

Při pohledu na současnou scénu, kde operuje velká šestka mediálních holdingů, tedy WPP, OmnicomGroup, Publicis Groupe, IPG, Dentsu a Havas, se Sorrell domnívá, že se dá očekávat konsolidace. „Mediální skupiny přežijí, budou i prosperovat, ale jestli jich bude šest, je otázka,“ řekl a dodal, že se hlavně musí přizpůsobit novým médiím i duopolu Facebooku a Googlu: „Objem peněz je dnes rozdělen na dvě poloviny, mezi tradiční média a média nelineární. Uspěje ten, kdo bude flexibilní, rychlejší, levnější, globální i lokální, a zároveň bude schopen oslovovat mladé. Začíná nová éra a s ní přicházejí i nové firmy.“

Budoucnost reklamy vidí Sorrell především v advertainmentu. „Potřeba je lidem dodávat relevantní sdělení, jedině tak dosáhneme toho, že lidé reklamu nebudou odmítat,“ popsal. Také poukázal na zvětšující se roli investičních fondů a konzultantských firem, které začaly vstupovat do reklamního byznysu.

„Reklama je nezbytná i pro média. Bez ní nebudou pro žurnalistiku peníze, protože předplatné je dlouhodobě neudržitelné. Generace, které přijdou, nebudou mít peníze na to, aby platily za všechen obsah,“ doplnil Ken Aulett, který si posteskl nad tím, jak příliš energie vynaložené na vyvracení (Trumpových) lží žurnalistiku ve výsledku oslabuje.

Dění v Cannes sledujeme také v naší reportáži, kterou průběžně doplňujeme zde.

-pem-, -stk-