Češi si na sportovní značky příliš nepotrpí

pondělí, 23. července 2018, 15:05 Marketing MediaGuru

Až polovina Čechů nemá oblíbenou značku sportovní módy. U těch, kteří ji mají, vede Nike a adidas.

Zdroj: FB Nike

Zdroj: FB Nike

Prodeje sportovního oblečení v posledních letech celosvětově rostou. Podle prognózy společnosti Global Industry Analysts by měl tento trh do roku 2024 dosáhnout globálního obratu 231,7 miliardy amerických dolarů, přičemž růst je podmíněn zdravějším životním stylem i intenzivnější sportovní aktivitou.

„Sportovní horečka“ se přitom nevyhýbá ani České republice, kde sportuje alespoň jednou týdně každý druhý. Jak ukazuje letošní průzkum České spořitelny a agentury Kantar, nejčastěji se Češi věnují cyklistice, plavání a běhu, nicméně rádi také posilují, zajdou si na badminton, zabruslí si, zatancují, zahrají si stolní tenis či si jedou zalyžovat. „Zatímco mladší generace ve věku 18–29 let má zkušenost průměrně se 14 sporty, věková skupina od 50–70 let jich zkusila jen 8. To může souviset s větší otevřeností dnešní mladé generace ke zkoušení nových věcí, či s větší škálou možností, které se jim nabízí,“ popsal za Kantar Lukáš Macura s tím, že průměrná česká rodina za sport utratí 10 500 Kč za rok. Nejvíce investují do vybavení a případného vstupného či hodiny s trenérem.

Sportovní oblečení Češi však tolik neřeší a na sportovní značky si příliš nepotrpí, vyplývá z výzkumu Nielsen Admosphere. Oblečení určené na sport nosí alespoň občas 86 % respondentů. Více je nosí ženy (92 %) než muži (81 %) a nejvíce ve věkové kategorii 35 až 44 let. Nejčastěji nosí jakékoliv sportovní či funkční oblečení (38 %), nebo ho kombinují s vyřazenými kousky (25 %). Speciální oblečení pro daný sport nosí jen 12 % Čechů. Pětina dotázaných však oblečení na sport nijak neřeší.

Až polovina respondentů nemá oblíbenou značku sportovní módy. U těch, kteří ji mají, vedou značky Nike (17 %) a adidas (16 %). Mezi faktory, které ovlivňují u Čechů výběr sportovního oblečení, patří hlavně cena (70 %), pohodlnost (61 %), materiál (47 %) a funkčnost (43 %). Nejmenší roli hraje místo nákupu (5 %) nebo možnost praní (11 %).

Češi tak sportovní módu nakupují nejen u specializovaných řetězců typu Sportisimo, A3, Decathlon nebo Intersport, ale také v Lidlu nebo Tchibu. Jak je vidět na světovém vývoji, sportovnímu oblečení se daří rovněž u módních retailerů jako H&M, Forever 21 či Topshop, kteří dokáží rychleji reagovat na módní trendy než tradiční sportovní značky. Kupříkladu dokázali nabídnout zajímavější potisky legín, které byly oblíbeny v uplynulých dvou letech.

Při nákupu jednoznačně převažuje kamenná prodejna, kde si může sportovec danou věc vyzkoušet a detailně prohlédnout. Internetové obchody využívají nejčastěji mladší zákazníci.

-stk-