Výkony PR článků je možné ovlivnit v reálném čase

pondělí, 16. července 2018, 14:25 Internet & Mobil, PR MediaGuru

Společnost Idvert by ráda napříč trhem prosadila platformu pro správu a prodej PR článků v online prostředí.

Zdroj: Idvert

Zdroj: Idvert

Inzertní formát, který odpovídá současnému vývoji v reklamní komunikaci využívajícího výsledků kampaní v reálném čase, ale který je určen primárně pro PR články, provozuje na českém trhu firma Idvert. Formát idvertorial, označuje za advertorial online médií. V současnosti jej využívají webové stránky společností Czech News Center (CNC) a Economia, které patří k největším obsahovým hráčům na českém internetovém trhu.

Podle Radka Pálky, business directora společnosti Idvert, je vznik nového inzertního formátu reakcí na zastaralou podobu PR nástrojů v online prostředí. „Idvertorial je systém, který prezentuje placený obsah adekvátním způsobem pro současné období. Tradiční reklama už není v zahlceném světě online schopna doručit všechny cíle a na sociálních sítích nemají klienti kontrolu nad tím, jak jsou jejich sdělení šířena. Idvertorial v sobě skloubí sílu masových médií v podobě vysokého zásahu a zároveň kontroly nad tím, komu a jaké sdělení ukazuje,“ vysvětluje Pálka

Hlavním cílem idvertorialu je tak podle jeho slov dosáhnout co největšího zásahu prostřednictvím PR sdělení. „Základní princip je ten, že neodvádíme čtenáře z prostředí webů vydavatele. Po prokliku na PR článek zůstávají čtenáři na stránkách média, na který je text umístěn. To je rozdíl oproti nativní reklamě, která čtenáře směřuje rovnou na stránky zadavatele,“ dodává.

Radek Pálka, foto: Idvert

Radek Pálka, foto: Idvert

Zásah je možné v systému, ve kterém je idvertorial nasazován, optimalizovat, a to podle průběžných výsledků individuálních PR článků. Pro správu idvertorialu se využívá samostatného rozhraní, které není součástí redakčních systémů. PR články je rovněž možné cílit přes vybrané sekce webů, po obsahových tématech, behaviorálně a také využívat retargeting. „Vydavatelé v systému vidí, jaký je výkon PR článku z pohledu počtu impresí, dočtenosti a počtu kliků. Pokud se výsledky dostanou pod průměrnou úroveň, systém je na to upozorní. Mají tak okamžitou možnost vyměnit titulek, perex nebo celý článek a reagovat tím na průběžné výsledky. Změny je možné několikrát opakovat,“ popisuje Radek Pálka. Součástí je i možnost A/B testování 2-4 nadpisů a obrázků, kdy systém vydavateli ukazuje, jaká varianta titulku a obrázku může být úspěšnější. Ta je pak automaticky upřednostněna.

Idvertorial se přizpůsobuje i mobilním telefonům a zobrazuje obsah i na mobilních platformách. Aktuální výsledky kampaní ukazují, že efektivita na mobilech je vyšší než na desktopu.    

Společnost Idvert nabízí vydavatelům možnost využívat službu buď na základě poskytnuté licence, nebo na základě provizního systému. „Naší ambicí je vytvořit z idvertorialu standard trhu. Cílem je, aby se tento specifický formát placeného obsahu spravoval naším systémem. Ten je pak plně v rukou vydavatelů,“ říká Radek Pálka. Zájmem společnosti je podle jeho slov vstoupit i na slovenský trh. Primárním uživatelem systému jsou publisheři online médií, kteří jeho prostřednictvím mohou nabízet kampaně využívající placený obsah. Pro všechny zadavatele pracující s formátem komerčního sdělení idvertorial automaticky nabízí standardní metriky pro vyhodnocování úspěšnosti PR sdělení, tak jak je obvyklé pro jakékoliv formáty používané v online.

Ukázka vyhodnocení idvertorialu, foto: Idvert

Ukázka vyhodnocení idvertorialu, foto: Idvert

-mav-